Alamar's chest
Aktuality
Dnes jsem provedl změnu v sekci Manuál k FICS. Cílem těchto změn je, aby bylo o hráči dostatek informací. Jako vzorovou předlohu jsem vybral Sandokanoma. Dávám vám tímto možnost se vyjádřit k uvedeným parametrům, napsat názor jak se vám líbí, zda byste chtěli nějaké přidat atd. Prohlédněte si je dobře a pište své názory.
Jsou ještě nějaké návrhy na vlastnosti či námitky k uvedeným vlastnostem. Dávám vám čas do konce týdne, poté považuji diskusi za uzavřenou a začnu doplňovat toto dalším lidem.
Ja chapu stabilitu takto:
hrac X ma napr. tyto vlastnosti:
schopnost hrat extremne rychle
schopnost neztracet matros
schopnost tlakovat soupere
a stabilita: hmm no on muze stabilne byt schopen hrat rychle ale je nepredvidatelny jetsli bude tlakovat , a nekdo jiny zase naopak neumi hrat rychle za kazdych podminek ale umi vzdy tlakovat.
Ten slovni komentar je asi nejlepsi. Bughouse je tymova hra a pokud nejake vlastnosti mne zajimaji tak takove abych si udelal obrazek jak s tim spoluhracem muzu vyhrat
Ja bych stabilitu vykonu dal taky jen do slovniho komentare teda.
Osobne mi rychlost hry pripada jasna a srozumitelna a mela by tam byt misto stability vykonu. sou hraci kteri dokazi hrat a tempo a takovi co nedokazou a tohle je pri tempu X 0 dulezite.
Dobře tahle vlastnost je zbytečná, ona je obsažena už v slovním komentáři. Z toho samého důvodu nebude v hodnocených vlastnostech rychlost hry.
Ale stejne to nechapu, zatimco vlastnosti typu : matici technika, neztraceni materialu pronic za nic, schopnost sledovat vedlejsi desku apod. lze vzit univerzalne a sestavit z nich silu hrace, u stability to nechapu, kdyz nekdo bude hrat jako den a noc tak muze mit stabilitu 1 ne ? Napr. je schopen hrat obcas vyjimecne na 1750 a jindy hraje na 1100 ... Tj. jednou material ztraci a jednou ne napr.
Ja nevim ja bych stabilitu vykonu vyhodil protoze nerika nic o hracovych "skills" neboli hernich schopnostech ale o tom jake ma vykyvy a to proste je uplne jiny druh parametru nez vzechny vyse uvedene. Kdyz uz to chces mit jako prumerovaci parametr tak to udelej jinak: dej tam misto stabilita 2 jine faktory: malokdy hraje pos svou uroven, dokaze odvest vyjimecny vykon v dulezitych situacich
1) Zajímalo by mě jaké to jsou vlastnosti u těch čísel.
2) Hráč s nestabilitou výkonu má snížený rozsah síly, takže prakticky je nemožné mít stabilitu 1 či 2.
Hmm kdyz vykonnost=stabilita, myslis tim ze kdyz hrac A sehraje 50partii a ma z nich performance 1750 a hrac B to same, tak muzou oba mit jinou ci stejnou stabilitu ? Podle mne jinou. Proste jeden sehraje kazdou submnozinu partii spis blize 1750 a druhy treba stridave na 1550 a 1950. V tom pripade ale u tebe ten stabilnejsi bude ve vyssi tride tedy mezi 1850 a ne mezi 1750 ? Ja tomu moc nerozumim, stabilita nechapu jak muze byt prumerovana. Ja chapu kdyz nekdo stabilne ztraci figurky, ale nachapu proc ma za to mit vetsi bonus v hodnoceni nez ten co je ztraci nestabilne jen obcas. Napr. hrac 1 1 1 1 10 (stabilni ztracec matrose a mijec vseho) je dle tebe lepsi nez 1 2 5 5 1 s nimz se da obcas porazit i silny tym jelikoz obcas (nestabilne) jako zazrakem neztraci. ??
Stabilita výkonu znamená, že hráč podává konstatní výkon v x hraných partiích za sebou (odpovídající jeho výkonnosti). Taková jednoduchá otázka: Matejus má vysokou stabilitu výkonů, já jim mám oproti němu o hodně nižší. Co to podle tvé teorie znamená?
protoze jestlize tam mas neco jako stabilita vykonu, pak to nemuzes prumerovat, ve stejne kategorii se hraci muzou list stabilitou vykonu (vykyvy performance), jetlize dva hraci maji silu napr. 1750 ale jeden z nich ma stabilitu vykonu 1 a druhy 10, pak silnejsi je dle tebe ten co stabilne dela zbrkle tahy nez ten co nestabilne ?
Stabilita je sama o sobe vlastnost hodnotici zmenu jinych vlastnosti v case ne ? Tak nemuze byt s ostatnimi prumerovana. To neni fotbal abys tam dal misto toho schopnost hrat 30minut na hristi.
Čím větší index, tím lepší je hráč v dané silové kategorii. Pomocí tohoto indexu si můžeš porovnat hráče v dané třídě.
Ale co to cislo znamena ? MA vubec smysl ? Vetsi index = lepsi hrac ? A jestli jo nabizi se otazka okolik ? A jestli ne nabizi se otazka co ten index vyjadruje vlastne ?
Celkový index je hodnota, která vyjadřuje komplexní hodnocení hráče.
Navrhoval bych abys ke kazdemu cislu dal popis vysvetlujici co si pod tim predstavujes a nejlip nejakou partii s komentarem vysvetlujici tu vlastnost.
chapu ze jednotlive vlastnosti jsou velmi zajimave ppkud sou vystizne a jasne (u koho neni neco jasne melo by tam byt ?) protoze vystihuji hrace. Ale proc je tam a co rika celkovy index tomu nerozumim, to je jako ELO hrace nebo co ?
Bych to teda nazval nejak vystizneji: treba :
schopnost ucinne lovit urcitou figurku.
Vzhledem k tomu, že ty i Matejus mluvíte o obraně, tak ji přidám. Schopnost vzít správnou figuru je širší pojem. Zahrnuje v sobě toto
1)Koukneš se na druhou desku a vezmeš spoluhráči figuru, ze které má výhodu(dáš k tomu sit a coming).
2)Schopnost vzít figuru, kterou potřebuje spoluhráč.
Někteří hráči při honbě figury to přeženou, nevezmou ji a ještě dostanou mat.
Dival jsem se na vlastnosti ktere by stalo za to hodnotit, zvazil jsem vsechny zminene + nektere ktere navrhl Wir/Skacz/JB. Dulezite pro me jsou: Utok, Obrana, Zahajeni, Rychlost, Sachove schopnosti (tzn. blitz a zisk materialu, dal bych obe pod tuto kategorii), Komunikace se spoluhracem (to vlastene zahrnuje schopnost domluvy, umeni postat kdyz je potreba sam/na prikaz, prizpusobivost hre na druhe desce). Ja bych hodnotil jen techto 6, mene prace, a hlavne mi napr. 'Schopnost vzit spravnou figuru' moc nerika. Z toho teda vyplyva ze stejne ponachas ty tve stavajici hodnoty. Tak ted ty slibovane cisla u Wira + nekterych ostatnich pro srovnani .
Vyjádři se k uvedeným kategoriím - zda jsou všechny či by měli nějaké přibýt nebo zda jich je moc. Tímhle to můžeš významně urychlit!
No nekdy to muzu zkusit, mam rad tezke vyzvy, uvidime co z toho bude.
Ale musim si to promyslet to bude nelehka uloha najit kterak s wirem hrat a nestat se druhym Wirem
No ne, ja jsem to myslel vazne. Kdyz se on nedokaze tobe jako spoluhraci prizpusobit, tak to udelej ty jemu ne? Rozhodne pak budete hrat lip nez kdyby se on prizpusobil tobe
Trochu desiva predstava nemyslis ?
Pripomina mi to ten vtip o tom jak hrat se spoluhracem co vsechno c u das ztrati, no jednoducha finta: hraj --- .
No to jsi rekl spravne, tak se mu prizpusob (svou hru) a budete hrat jako tym dobre ne? IMO, Sand. je dobrej spoluhrac, davam mu mozna vetsi hodnoty nez ty, wir a alamar.
"Schopnost komunikace(domluvy) se spoluhráčem"
to zni dobre ale este sem o tom premyslel, a velmi dulezity je neco co s tim souvisi ale neni to tady:
Schopnost se prizpusobit situaci a spoluhraci
Zde napr. Sandokanom nedokaze hrat jen drzet pozici ci zasobovat, lakaji ho utoky za kazdou cenu hura dopredu.
Nikde není řečeno, jak to ten počítač počítá. Je premuve stále premuvem pro ten počítač, když naběhne lag. Můžeme jen odhadovat, jak to dělá.
Ten materiál si mi nevyvrátil, tam to je v pořádku?
Se známkováním od 1 do 5 nesouhlasím. Toto známkování se ukazuje jako nedostatečné a nepřesné. Objevují se možnosti hodnotit slovně. Stupnice 1-5 je příliš malá. Jeden příklad za všechny žák co má průměr 2,6 má stejnou známku jako ten co má 3,4 a to už je velký rozdíl.
V hodnocení hráčů budou ještě provedeny změny. Jestli to zůstane jen na mém subjektivním pohledu se teprve uvidí. Spíše bych chtěl diskusi k jednotlivým položkám. Zda by tam měli být další, které jsou hlavní atd. Po všech těchto případných úpravách to musí zůstat přehledné.
Sice nechapu wiruv priklad, ale znamkovani jako ve skole by se mi taky zamlouvalo vic. + Graf + (mozna) pridani vlastniho sloupce, coz by reflektovalo alespon v nejaky prumer, teda vice dat -> vice vypovidajici hodnoty. Nevim, treba to chce Al tak jak to ma ted, jeho podled na hrace..
PS: Ale je jasne ze kdyby hodnotil wir sebe tak si da same jednicky .
JB statistiky jsou zalozeny na presnych datech, o co se pokousi alamar je ciste subjektivni hodnoceni, v tom je dost velky rozdil. Ja bych osobne uprednostnil znamkovani od 1 do 5, jako ve skole. Nebylo by spatne kdyby kazdy si mohl doplnit svuj sloupec, tj:
Alamar
------
Skacz Ivanek Wir ...
Zbrklost 3 4 2
Komunikace 5 1 2
Blicka 2 3 2
Vyuziti casu 2 3 3
...
Celkem 2,5 3,1 2,8 .... 2,9
A jak to ma ten bot asi jinak spocitat kdyz mas/nemas timeseal? To neznamena, ze neni objektivni, ale jen nepresny a to navic jen v nekterych pripadech mene ci vice.
Krásným příkladem neobjektivity JB stastistik jsem já. Má rychlost je malá díky vypnutému timesealu, mé premuvy jsou díky tomu malé - se zapnutým timesealem bych měl v kolence premuvu tak 8%. V červnu 2004 jsem měl v premuvech rekord 11%.
Další věcí co není úplně správně je hodnocení materiálu. Když vezmu, že stastikám vládnou hráči, co berou materiál za krále. Toto hodnocení je taky zkreslené tím, když spoluhráči vezmu dva pěšce, kterými matí za dvě dámy, tak mi to taky nevyjde dobře. Jediné co je dobře je frekvence hry.
Ja mam za to, ze JamesBaud ma to hodnoceni vyrobeno ze statistik ktere kolektuje jeho botem primo z logu her. Tim by urcitou objektivitu ziskalo. Nevim.
Čísla od 1 do 10 je systém hodnocení používaný u fotbalistů a tam se osvědčil, mě se libí. Časem pak dodám přesné vysvětlení, co dané číslo znamená slovně. Máš pravdu, že se jedná o mé subjektivní hodnocení, ale to u všech hodnocení stejné. Dá se říci, že neexistuje objektivní hodnocení, nemá ho ani Jamesbaud.
Mám to chápat, tak že je objednávka na doplnění Wira do mé databáze. Já této objednávce vyhovím, ale nebyl to můj nápad
No nevim, clovek tam ma informaci o neco vic, ale je to hodne prace hodnotit 10 vlastnosti pro tolik hracu kolik mas v DB. Navic nemuzu cisla nijak ovlivnovat, ani nejsou zalozeny na statistice. Nelze to brat jako hodnoceni, jen z toho poznam co si ty osobne o tom konkretnim hraci myslis.
Jeste navrh na kosmeticke vylepseni, nejaky graf by byl mozna lepsi nez cisla. Neco jako ma JamesBaud. Take stupnici 10 bych ja zredukoval na 5, ale tohle je vice "mene podstatne".
No myslim si ze by se meli vybrat vsechny vlastnosti ktere lze ocislovat a pak z nich vybrat ty nejdulezitejsi. Musim si to promyslet, u neceho to neni jednoduche to rozskatulkovat. Taky si myslim ze dobra legrace by byla vzit dva hrace podobne sily (treba aspon do 200 bodu) co maji hodne odlisny styl a ukazat to na nich. co treba ja a Alamar. Ohen a voda hehe
vlastnost "schopnost poucit se z chyb a adaptace" tu mam opacnou nez Wir a taky "houzevnatost" = schopnost nechat se porazit 10x za sebou a v jedenacte zacit otacet, nazval by to mozna "odolnost" ti mam taky, mohl bych hrat proti FF od rana do vecera ale jsou lidi co by je nebavilo hrat proti kasparovovi a furt dostavat na frak, na druhou stranu zase treba "schopnost odvest rutinni vykon" u mne moc velka neni se zda.