Alamar's chest
Aktuality
Očekávám, že můj příspěvek vyvolá diskusi a taky kvůli tomu ho píši.
Na začátek tedy pár číselných údajů: této nemoci nepodlehlo 10% hráčů, 45% hráčů jí je ovlivněno (můžou se z toho dostat) a 45% hráčů je tzv. nevyléčitelných. Teď vysvětlím, co to "nemoc" vlastně je. Většina hráčů hraje bughouse stylem - hrát rychle, premuovat a hlavně hrát rychle, že při tom poztrácí "pár zanedbatelných figur" přeci nemůže nikomu vadit. Znamená to, že často přijdou díky premuvům v zahajení o figury, dávají stupidní premuvy, které se dají vyhmátnout a potrestat. Celá řada hráčů hraje jen svou desku a to stylem, že bětnou, tahají rychle, chtějí ++ a očekávají, že dané figury dostanou. Tento styl se vyskytuje většinou u slabších hráčů. Ti silnější jsou "chytřejší" a pro změnu pustí na spoluhráče figuru, co mu vadí či si nepočkají na figuru, z které mají výhodu a nebo dokonce minou mat (nevyjímaje top hráčů). Co dělá celé řadě hráčů problém je udržet chvíli figuru co vadí, či vzít figuru pro spoluhráče, protože oni jsou zvyklý jen tahat a tento normální bughouse jim nic neříká. Teď napíšu pár konkrétních příkladů:
1)Jsou hráči, co si nepočkají na matící figuru i když jim ji mohu vzít, což při hře se mnou znamená většinou prohru.
2)Jsou hráči co poztrácí půl šachovnice a díví se, že mě podle jejich vyjadření slabá 1500 zabila.
3)Jsou hráči co si myslí, že je budu krmit a oni místo, aby si počkali na celou sadu figur a dali mat, je sazí postupně a je po všem.
4)Jsou hráči, co na můj pokyn sit (stůj) napíšou, že stojí dokud jim neřeknu, já mám figury navíc k tomu 20s k dobru a tak začnu hrát blicku a oni ve chvíli, kdy mám ještě 10s mi začnou dávat figury, protože si myslí, že díky nim vyhraji.
5)Jsou i hráči jako Chesstosterone, kteří jsou respektováni bughouse komunitou a to jen díky tomu, že umí rychle tahat (v jeho případě víc jak tah za 1s a klidně s 10s navíc zabije spoluhráče).
6)Pak jsou hráči, co dělají takovéto blbosti, ale pokud hrají s normálním spoluhráčem, tak je přestanou dělat, ale bohužel jen dokud hrají s normálním spoluhráčem.
Takže když to shrnu, tak tato epidemie si vybírá čím dál víc obětí, postupuje velkou rychlostí, takže je otázka zda bude možné si pravidelně zahrát normální bughouse. Nejhorší na tom je, že zasáhla i ty nejlepší a protože dobří hráči jdou příkladem těm slabším, tak to je čím dál horší. Uvedu jeden příklad za všechny: Venomous - byla radost se dívat na jeho hru po Berlínu, zhruba měsíc a půl odváděl perfektní výkony, v současné době je o hodně slabší. Někdo se může konstatovat, že popisuji stav a nenabízím žádné řešení. Řešení je prosté a jednoduché, chce to mít prestižní rating a to takový, že když někdo bude mít 1900, tak na to taky bude hrát. Je krásné, jak můj rating lítá během půl dne od 2020 do 1850 zase k 2000 a nakonec těsně pod 1900 a někteří hráči si naivně myslí, že mě při mém ratingu pod 1900 oberou o elo. Celá řada hráčů pak uvažuje, že co na tom, že dělá školacké chyby, stejně si to elo nahraji zpátky, díky tomuto trendu je celá řada partii nekvalitních. Takže jen rating, který bude odpovídat síle daného hráče může pomoci zastavit tuto pandemii šaškáren!!!!
Nedávej dohromady mé názory s Dušanovými. Já jenom říkám, že je pro mě zatraceně těžký sehnat rozumného spoluhráče. Spoluhráčů se mi nabízí dost. Já v současné době testuji nové a nové spoluhráče, takže mi zas, tak moc nevadí rychlý spoluhráč, který o vše přijde, protože aspoň vím, že s nim nemám příště hrát. On mě takový spoluhráč sám po určité době odpartneruje, neboť já neumím hrát s horším materiálem od zahájení. Jak já říkám, úplně by stačil prestižní rating a hra by po určité době získala kvalitu. Ten by měl být založen na turnajích jednotlivců. Toto konstatuji po sehrání více jak 2000 partii v poslední době, což je podle mě dost na relevantní zavěry. Třeba se mýlím a někdo mě o tom přesvědčí.
A nenapadlo vas treba, ze vetsina lidi na fics nejsou jako vy, nevidi v bughouse vedu a hraji ho jen a pouze ciste pro zabavu? To by take vysvetlilo to proc se vsichni brani zmenanam omezujici vyber partnera, omezeni na rating, cas, zpusob hrani (zakazat/nezakazat premove) atd.
Dle mne jsou 2 priciny. (1) premovovaci styl bughouse sachu na fics-u a (2) totalne nefunkcni rating system
A reseni: (1) hrat bronstein tempo s aspon 3 vterinama na tah, tim by se "puohopouhy tahaci rukou" propadli kam maji , totiz do propadliste dejin
a (2) nedovolit hrat silnejsim hracum rated partie se spoluharcem slabsim o vic jak 300-400 bodu, dovolit hrat rated simul (takovy simulujici Gnejs by byl dobry strazce elo systemu) (rekneme jako tym o sile hrace-350 elo bodu), dale zrusit RD pro stare hrace, ci snizit jeho vliv pro hrace nad 2100, 2300 a hlavne snizit pocet elo bodu ktere je mozne ziskat za partii, koeficient 16 je totalne moc veliky. Nebo prepocitat nejak elo kazdeho hrace jednou za cas z jeho partii.
Kdo hraje jen pro zabavu, ten prece muze hrat unrated ne ?
Aspon ja hraju bud pro zabavu a trening nebo na co nejlepsi vykon.
Na fics je to casto splacane dohromady a v tom je jadro pudla.
Pak se lidi divi jak muz mit 2400, no kdyz oni ty "2100"-"2300" to hraji nekteri dost netymove ... Jinak Gnejs teda musim rict teda ma u mne porad skveli kredit, hral proti mne s Krunchem unrated simul a nebyli to zadne nudne vyhry pro mne. Mozna ma Gnejs ted nizke elo prave proro ze najit na fics vhodneho spoluhrace neni tak jednoduche.