Alamar's chest

Aktuality

Budou turnaje Grand Prix obnoveny?
| Čtvrtek 9.prosince 2004, 23:05

Na bugboardu se v současné době živě diskutuje, kdo patří do top 10 z hráčů bughouse. Názory se liší především v pořadí jednotlivých hráčů. Většina se shodne na Vaborisovi, Rln, Yscorpionovi, Fireflym, JKillerovi. Další hráči už se neobjevují u všech přispívajících. S novou zajímavou myšlenkou přišel Fermy, který by chtěl v trochu pozměněné podobě uspořádat Grand Prix, které by určilo, kdo je nejlepší. Doufám, že mu to vyjde, neboť by se ukázalo, kdo má jakou sílu. Je otázkou zda to zvládne sám či bude potřebovat pomoc.

Diskuze
SKAcz: hehe vtipe
| Neděle 12.prosince 2004, 21:06

A vis ze vse kolem vcetne Tebe jsou jen superstruny ?
A presto maji cesi ci Creepingdeath v australii vetsi lagy nez ti co sedi v USA :)

ivanek: re
| Neděle 12.prosince 2004, 18:12

.. jak pracuje pocitac, mozna jsi nesledoval posledni udalosti ale mechanicke rele se uz radu let v PC nepouziva :)

SKAcz: vysvetleni
| Neděle 12.prosince 2004, 17:47

Ja mel na mysli internetove pripojeni jako cely system, mne nezajima par elektronu po ceste, tedy technicke reseni, tj. vcetne poruch signalu, ztrat paketu a nutnosti vysilat zpetne a hlavne ty body pres ktere to jde prece nepracuji rychlosti svetla, aspon polud chapu jak pracuje bezny server na zaklade toho z ceho a jakou technologii ho napr. intel vyrabi, kdybych mel doma pocitac co vyhodnocuje a posila signaly rychlosti svetla to bych byl brzy nejbohatsi na svete :)
Prece mnozstvi informaci ktere lze behem casoveho useku procpat skrz jiste body internetu nemuze byt neomezene, to je jako byste mi tvrdily ze po cechach je mozny jezdit 500km vlakem za hodinu, to je stejna blbost, chtel bych videt vlak co dokaze jet 500LM za hodinu i na vzdalenost 100 ci 50KM :)))

ivanek: re jezz
| Neděle 12.prosince 2004, 16:35

>>Dulezita je reakcni doba zarizeni, ktere je na tomto vedeni..

V tom s tebou vsichni souhlasi.

>>Pokud se nepletu, tak vsechny radiove/mikrovlne prenosy se nesiri rychlosti svetla (mobil, wi-fi, satelit, ...).

Samotny signal ve forme el. mag vln se opravdu rychlosti svetla siri (resp. jeho zlomkem). Jinak ja porad cekam na SKAcz az mi nejakou tu technologii vyjmenuje, zajimalo by me to :)

Jezz: re Rychlost svetla
| Neděle 12.prosince 2004, 15:20

S tou rychlosti svetla je to cele divne. To ze se touto rychlosti siri opticke signaly a elektricke signaly po metalickych vedenich imho nic neznamena. Dulezita je reakcni doba zarizeni, ktere je na tomto vedeni - bity se na optice neprenaseji tak, ze co bit to jeden foton (to same u metalickych vedenich).

Pokud se nepletu, tak vsechny radiove/mikrovlne prenosy se nesiri rychlosti svetla (mobil, wi-fi, satelit, ...).

Wir: re
| Neděle 12.prosince 2004, 15:16

Ivanek: ano, zpravidla. Zemepisna poloha neni primarni, je mozne mit z treba Australie lepsi spojeni nez z mesta v USA vzdaleneho 500 km od FICS serveru.
Rychlost svetla: kazdy elektricky signal se z definice siri rychlosti svetla. Samozrejme v praxi je to o neco pomaleji (neni vakuum), nicmene hlavni zdrzeni je prave na routerech, ne po ceste paterni optickou siti, kde ty nejvetsi vzdalenosti se prave prekonavaji rychlosti blizkou rychlosti svetla.
Skacz: jak jsem psal, mit nejaky ten lag je me >vetsinou< vyhoda (tak z 60% pripadu) nejvic se to projevi v casovce kdy lagujiciho hrace lze tezko shodit. O extremnich lagech se ale nema cenu bavit, pokud nekdo laguje kolem 20s ci vic partie se abortuje.

ivanek: re ska
| Neděle 12.prosince 2004, 11:55

>>Mimochodem kecas i co se tyce rychlosti svetla, vetsina internetovych technologii nepouziva tak rychle spoje mezi servery (na ceste od klienta po FICS).

Jen tak mimochodem, mohl bys mi jmenovat alespon jednu takovou technologii, u ktere se signal nesiri ~zlomkem~ rychlosti svetla? :)

SKAcz: hra s lagem
| Neděle 12.prosince 2004, 10:42

Hra s lagem neni zadna vyhoda,
snad leda pro ty pomalejsi co nejsou schopni hrat tak rychle a maji tak vic casu na premysleni.
Ve chvili kdy lag zacne prerustat urcitou hranici (treba i ve vlnach)
musi hrac zacit hrat bez timesealu jako Creepingdeath ci Alamar (kteri mimochodem predvedli, ze i tak jsou dost silni).
Jenze to uz stezi jde proti tymum nad 2100 ci dokonce 2300.
Protoze plati to co by mel Alamar mit jako motto ve sve sekvi o tridach a urovnich v (bughouse) sachu:

Cim silnejsi hrac tim mensi vyhodu umi vyuzit a zvetsit ve svuj prospech!

SKAcz: re Wir
| Neděle 12.prosince 2004, 10:32

Wire chces teda rict, ze si myslis, ze prumerny lag z CR, Nemecka ci Australie na FICS je podobny jako tech co bydli do 500KM od mista kde je FICS server ? Jestli tomu veris tak si z nas fakt strilis.
Mimochodem kecas i co se tyce rychlosti svetla, vetsina internetovych technologii nepouziva tak rychle spoje mezi servery (na ceste od klienta po FICS). Ja bych to mohl klidne preformulovat na:
kdo nesedi blizko serveru FICS v USA a nema superdrahou linku, je na tom vzdy hur nez ten primo u serveru. Coz je ale totez, protoze cim dal zemepisne od FICS serveru, tim vetsi lagy, jelikoz malokdo ma superrychle spoje a superrychle servery po ceste a super prioritu na nich aby nemeli jeho tahy mirici z/na fics zdrzeni.

ivanek: re zpozdeni
| Sobota 11.prosince 2004, 23:03

Wire, je prece jasne ze na vzdalenejsi mista signal musi prochazet zpravidla vice uzly a vicekrat se obnovovat nez na blizka. To ze mas ping zrovna na google lepsi nez na centrum neznamena nic.

Wir: konektivita
| Sobota 11.prosince 2004, 19:19

To tak nemusi to vzdy platit. Je dulezite, jakeho poskytovatele pouzivas, jak je napojen na ostatni servery. U me napr:

www.seznam.cz - 57 ms
www.centrum.cz - 152 ms
www.webzdarma.cz - 88 ms
www.volny.cz - 129 ms
www.google.org - 98 ms
www.freechess.org - 288 ms
www.yahoo.com - 168 ms

Je sice pravda, ze mistni servery maji sanci byt rychlejsi, protoze to jde pres min routeru, ale nemusi to platit (pozadavek na centrum.cz muze jit pres router v usa apod) Zemepisna poloha na rychlost pripojeni nema zadny primy vliv - jen neprimy, ze servery zemepisne blizko byvaji i primo propojeny, ale to nemusi platit. Ovsem nejvice zalezi na denni dobe a nahode, jaky je zrovna provoz v danem okamziku.

No a za druhe, hrat s lagem je spise casteji vyhoda, zalezi na pozici. A lag kolem 10-15s na partii je akceptovany. Mam tedy spise vyhodu proti nekomu z usa, kdo ma treba jen 2s.

Jezz: Wir
| Pátek 10.prosince 2004, 17:39

Rychlost odezev jednotlivych pocitacu na Internetu jsou dany jak pripojenim, tak i poctem bodu na ceste mezi nimi. Na to ma zemepisna poloha vliv.

Kdyz posilam dopis nekomu na cesky server, tak projde maximalne pres NIX (Praha, Brno), jinak je jeho cesta primocara. Kazdy router na ceste paket o neco zpomali (nekdy je to jen o desetinu ms).

Kdyz jde paket pres Atlantik, tak uz je jeho zpozdeni vyssi. Moje prumerne pingy na vybrane servery:

www.seznam.cz - 63.193 ms
www.google.org - 151.925 ms
www.freechess.org - 285.701 ms

Predpokladam, ze google ma velice dobrou konektivitu (tipuji, ze lepsi, nez ma seznam).

Wir: skacz
| Pátek 10.prosince 2004, 14:21

Tohle je nesmysl, uz ti prece nekdo vysvetloval ze je jedno jestli jsi v USA nebo ve Rwande. Signal po internetu se siri rychlosti svetla, to je 7x kolem Zeme za sekundu. Zalezi jen na konektivite uzivatele a serveru FICS, ne na zemepisne poloze.

SKAcz: Problemy
| Pátek 10.prosince 2004, 10:57

Ovsem bude dost skoda kdyz budou mit vyhodu americani, kteri nemaji lagy a nemusi hrat bez timesealu jako treba i australan CreepingDeath.

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět