Alamar's chest

Aktuality

Systém pro jednotlivce - diskuze!
| Sobota 2.července 2011, 16:15

Po diskuzi s Wirem a Sandokanomem jsme došli k závěru, že by bylo vhodnější použít jiný vylepšený systém pro jednotlivce. Popíšu zde model pro 16 lidí, tento model se dá upravit pro jakýkoliv počet.

Jsou skupiny po 4 lidech, hrají se 3 partie (každý s každým). Na začátku turnaje se určí barvy všem hráčům ve skupinách a pak se jenom střídá kombinace 2x bilý, 1x černý s kombinací 2x černý, 1 bílý. Vítěz postupuje a poslední sestupuje. Většinou mohou nastat tyto výsledky 2 2 2 0 nebo 3 1 1 1. Při rovnosti rozhoduje o postupu či sestupu pomocné hodnocení: skóre. Při rovnosti skóre, rozhoduje los. Skóre se počitá následujícím způsobem: Vezmou se body získané ve skupině a vynásobí se koeficientem skupiny. Po každém kole se udělá součet a tak se pokračuje až do konce turnaje. Koeficient skupiny je nastaven takto:
skupina A = 2,00
skupina B = 1,50
skupina C = 1,00
skupina D = 0,50

Finále se bude hrát na 12 partií, každý s každým. Při rovnosti bodů ve finále rozhoduje skóre po základní části.

Diskuze
SKAcz: re
| Neděle 10.července 2011, 11:34

konec řádku se tu dělá tuším tak, že vynecháš celý řádek (asi 2x enter za sebou) - pravda je že by to mělo být někde popsáno

SKA: Re Wir
| Pátek 8.července 2011, 21:17

Wire nasimuluj si systém co se hrál, resp. to co sem popsal jako Aces-systém a uvidíš že Tvé výhrady jsou v podstatě bezpředmětné. Lišíme s epouze v tom, že pokud někdo dvakrát za sebou je mezi postupujícími a nepostoupí, pak napotřetí postoupí zcela jistě a ten co vyhrál, postoupí hned v dalším kole stejně. To je jen o míře náhodnosti systému, můžeš mít meněí či větší přitažlivost k postupu a ke stolu podle podaných výsledků, záleží co máš jako prioritu, pokud to aby nejlepší hráči šli nahoru jistě pak je lepší větší započítání výsledků z posledních 3 partií a nikoliv nechání to na náhodném jednom kole. Ale obecně je to jedno, protože pokud se dva systémy liší někde na úrovni 20% situací, které nemusí nastat, tak se to nemusí projevit vůbec.

Jinak jak jsem řekl já budu jen rád pokud někdo bude jiný zařizovat systém, dělal jsem to jen proto aby se vůbec nedělní turnaj hrál (nikdo jiný se nenabídl) a pokud někdo jiný to pro linus-e bude dělat tím lépe, já dávám přednost tomu soustředit se na vlastní partie :)

Každý návrh by měl začít slovy "Já nabízím, že ten systém dodám a budu organizovat ..."

Wir: konec radku
| Pátek 8.července 2011, 16:49

jsem porad nepochopil jaxe tu dela konec radku

Wir: System pro jednotlivce anglicky
| Pátek 8.července 2011, 16:48

Bubble Scores System

1.Initially, players are seated according to their rankings: table A: players 1,2,3,4, table B: players 5,6,7,8 etc. At table B player 5 becomes 1, player 6 would be 2 etc.
2.Table_koeficient is assigned to each table, starting at the lowest table from 1 and increasing by 1. In case of 4 tables, table_koeficient would be 4 for table A, 3 for B, 2 for C and 1 for table D.
3.Each round consists of 3 games, which shall be played like this i. 1+2 vs 3+4 -means 1 partners 2 and 1 plays against 3 who is partnered with 4
ii. 3+1 vs 2+4
iii.1+4 vs 2+3
This ensures everybody partners everybody and plays against everybody. Alternatively, 6 games can be played per round. In a round players score points according to chess rules (win = 1 point, draw = 0.5 points, loss = 0 points) - obtaining current_round_result.
4.The score is calculated after each round for every player according to the following formula:
Score = previous_score + current_round_result*table_koeficient
5.After each round players at the table are ranked from 1 to 4. Number 1 is promoted, and becomes number 4 at a higher table, while number 4 is demoted and becomes number 1 at a lower table. Ranking at a table is determined by:
i. current_round_result
ii. score
iii.ranking at the beginning of the round (alternatively randomly)
6.At the begining of the tourney, 1 or 2 "classification" rounds shall be played without the score, to allow good low ranked players to get up and bad high ranked players to fall down.

Wir: koeficienty
| Pátek 8.července 2011, 15:27

Koeficienty lze pro prehlednost upravit na 1,2,3,4 - efekt zustava stejny (nasobime dvema).

Jinak system, ktery se hral a je popsan zde byl jakz takz - vzdy co jsem aspon videl kdo mel 3 sel nahoru a kdo 0 dolu - co se z toho snazil udelat dusan a i co ted popsal absolutne nechapu. Jako nekdo s 2 body ma sestoupit mito toho s 0? A nebo s jednim bodem postoupit misto toho co ma 3? Nebo je dokonce mozne na zaklade karet postoupit s 0 body, ci sestoupit s 3? To se pak prece ani nemusi hrat, staci si porovnat karty.

SKA: re
| Pátek 8.července 2011, 01:04

Jasně mít výsledky sme mohli i teď ale nikomu se nechtělo to zapisovat :) Budeš to počítat a zapisovat Ty ? Já určitě ne, já sem zainvestoval čas letos do toho a příští rok už je systém známý a otestovaný a stačí ho vytisknout a jet podle něj a já už ho řídit nebudu ale budu v tom turnaji jen hrát (bez toho být rozptylován nejednou i hloupými dotazy typu "kde je hráč XY na čtvrtém stole ?") ..

Alamar: Re: Koeficientový systém
| Čtvrtek 7.července 2011, 19:52

SKAcz: Počítání není tak těžké, tohle jde snadno. Krom toho má to i o jednu další výhodu, budou evidované výsledky. Dá se z toho vyvodit mnohem více dat.

SKAcz: Koeficientový systém
| Čtvrtek 7.července 2011, 10:44

Jinak koeficientový systém samozřejmě může dost dobře asi fungovat taktéž (kdo chce ať si udělá nějakou simulaci a porovná s Aces-systémem), problém vídím v tom, že někdo bude muset to zapisovat a počítat ... Aces-systém fungoval jako samoorganizační - ve chvíli kdy to hráči pochopili, nebylo potřeba ani počítač ani žádné výpočty, v tom vidím jeho přednost.

SKAcz: Systém
| Čtvrtek 7.července 2011, 10:41

Jinak celkově lze systém rozdělit na dvě části : 1. kvalifikační kola - zde jde vlastně o systém jako takový, jehož cílem je stanovit pořadí hráčů, tedy kdo hraje finále. 2. způsob finále (top5 či top4) - tohle letos rozhodl Linus z časových důvodů na 6 partií, koneckonců finále nesouvisí se základní částí

SKAcz: Re systém
| Čtvrtek 7.července 2011, 09:51

V podstatě jsem pro jakýkoliv systém kde komu se daří probublává nahoru a naopak.

Požadaky na systém i viz http://bughousechess.wz.cz/Doc/IndividualArena/TourneySystemIndividualsBerlin2011_AceSystem.txt

Jinak systém s kartami měl malinké zádrhele spočívající v nepochopení malém na začátku ale systém to absorboval. Co se týče barev a střídání spoluhráčů a soupeřů tam to tak nějak každý stůl zvládl po svém víceméně (nicméně jsem pro příště popsal jednu metodu, zbává dořešit kdo je A,B,C,D možná detailně).

Technická : systém s kartami (ve chvíli kdy ho lidé pochopí, což bohužel je někdy obtížné, když první 2-3 kola jsem to chtěl dělat na každém stole názorně, leč lidé jsou tvořiví a vysvětlovali si to zvláště na třetím stole po svém :) ) měl výhodu, že nepotřebujete nic počítat.

Příští rok bych přivítal, aby byl stejný systém, který lidé už znají, jen vylepšený o vyjasnění pár detailů (barvy a kdo na koho sedí například apod způsob losování karet - třeba hledání nějaké karty v balíčku místo náhodného losování jak tam někdo dělal to sem teda radši popsal už) anebo systém který bude řídit někdo jiný než já (já se radši budu věnovat partiím jen) :)

Měli jsme s Linusem rozdělené role takto : Linus je ředitel turnaje a dělá politické rozhodnutí apod a já dodávám systém a technickou podporu, informace k jeho rozhodnutím. Rád tuto roli komukoliv přenechám, ale je třeba to říci včas a mít systém ve stavu použitelném (anglicky a být schopen ho odřídit), ted klidně můžete nasazovat jakkoliv i s počítačem či mezivýpočry, ale musí to někdo dělat ... :) Kdo se hlásíte ?

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět