Alamar's chest

Aktuality

Turnaje nejlepších 10!
| Neděle 4.listopadu 2007, 22:28

Včera se konal již desátý Bugzillův turnaj nejlepších. Po očekávaných výsledcích v 7. a 8. turnaji (vítězové Firefly a Tantheman), došlo již podruhé za sebou k překvapení. Vítězem 9. turnaje se stal Horkko před Bugzillou. 10 turnaj přinesl mnohem větší překvapení. Do finále postoupil z první skupiny GusMcClain a Maras po rozstřelu LinusO (po první prohrané partii v crazyhousu 1 0, svého soupeře naprosto jasně přehrál - bylo vidět, že LinusO chybí v zh herní praxe).

Ve druhé skupině došlo k obrovskému překvapení a tím byl nepostup Tanthemana.
Tantheman, Ronenl x Horkko, KiboPlaying 3:1
Tantheman, Horkko x Ronenl, KiboPlaying 3:1
Tantheman, KiboPlaying x Horkko, Ronenl 0:4!

V první partii Kiboplaying se nechal přehrát. Ve druhé partii Tantheman chyboval v obraně a tak přišli o šanci vyhrát. Ve třetí se oba dopustili nepřesností. Ve čtvrté partii soupeř v závěru zalagoval a tak byl Tantheman vyřazen. Partie si lze prohlédnout zde:
http://www.bughouse-db.org/bpgn.php?dbnum=947211
http://www.bughouse-db.org/bpgn.php?dbnum=947215
http://www.bughouse-db.org/bpgn.php?dbnum=947221
http://www.bughouse-db.org/bpgn.php?dbnum=947224


Finále se účastnili GusMcClain, Horkko, Maras a Ronenl. Zaslouženým vítězem se stal Ronenl, který uhrál v jednotlivých kombinacích 5:3, 5,5:2,5 a 5:3. Celkově 15,5. Je třeba mu pogratulovat.

Diskuze
SKAcz: TeamArena
| Pondělí 12.listopadu 2007, 14:20

Zatím jsem princip popsal anglicky viz http://www.thebugboard.net/messages/343/2571.html?1194873369

SKAcz: námět
| Pondělí 12.listopadu 2007, 12:27

Prosil bych Alamara zda by založil nové téma s názvem třeba Team Arena, a tam můžeme diskutit zda zrealizovat takový turnaj.

SKAcz: Ono totiž
| Pondělí 12.listopadu 2007, 12:23

Ono totiž formát turnaje co pořádá Bugzilla jednou za měsíc vznikl jako treakce na to, že by bylo dobré nějak organizovaně vidět hrát občas špičku v bughouse šachu internetovém na fics. Bohužel, systém turnaje nebyl zvolen nejvhodněji a tak v dobré polovině případů ze do finále ta špička ani nedostane v nejsilnějším složení, a dostanou se tam přebornící v zh a Ti co neměli ve skupině jednoho hráče co hrál zrovna mizerně ten ten. Jinak v minulosti se hrál World Bughouse Nations Cup což byl dlouhodobý turnaj regionů, jenže to bylo organizačně velmi náročné a to byl z části důvod proč o to pak už nebyl zájem. Osobně si myslím, že pokud by se dohodlo pár lidí a stejně jako teď Bugzilla pořádá tento turnaj jednotlivců s nepříliš podařeným postupovým systémem, nabízí se možnost uspořádat pravidelně jednou za měsíc turnaj týmů-dvojic, což je organizačně naprosto stejně náročné jako turnaj Bugzilly, tedy nikoliv nějak extra složité. Ale sám to jeden člověk neutáhne, to vím já a i Wir ví, že když pořádal svůj turnaj tak občas člověk prostě nemůže. Ve dvou lidech už se to dá, ve třech se to dá garantovat v poho. Navíc není problém vytvořit jasný systém turnaje a případně nějakou pomůcku pro takový turnaj dvojic (či i rozšířenou pomůcku co spočítá sílu jednotlivých týmů, jak navrhoval Vampiregod, lze tím založit i rating týmů na fics), mnohé z toho je již hotovo, systém bych i dodal, ale musel by se najít někdo kdo by to organizoval, já si to na triko asi sám nevezmu, resp. můžu to zkusit ale určitě sám tu pravidelnost neudržím.

SKAcz: Zh, tahaní a simul aneb 2 pojetí dvojšachu
| Pondělí 12.listopadu 2007, 12:09

Tradice z nutnosti : Misto simul se na fics hraje zh ze dvou duvodu : (1.) a to je hlavní důvod protože FICS v minulosti neuměl podporovat simul bughouse, mimochodem v roce 1995 nehralo se nahodou bez Thief interface z textoveho modu i ci winboardu pozdeji ktery ukazuje dost spatne figurky ? smutne pouze je ze porad nepodporuje fics simul vic, proste není ukládána bughouse dvojšach partie jako jedna , ale jako neprovázané dvě partie a tak když se šlověk chce podívat jak to asi dopadlo musí do databáze kde to zalogoval včetně lagů bot co to observuje (pokud ten bot zrovna teda fungoval) a pokud se zrovna k té databázi připojíte a podaří se vám tu partii najít, což je někdy i pomalé a problém. Jinak je zde BICs projekt, bohužel přišel v pro mně nevhodné době , přijít o dva roky dřív, tak věřím, že jsme měli server co tohle už umí, v době kdy BICS se rozjel jako open source bogužel jsem měl již za sebou vytvoření DoubleChessBoard-u (kromě Aramena do té doby nikdo rozjet FICS na linuxu neuměl aspoň z lidí co sem se jich ptal) a neměl sem kapacity příliš, tak sem BICS podporoval jen analyticky a organizačně, ale zatím se to dotáhlo aspoň na FR bughouse a funkční timeseal hru. Jenže je tam eště pár věcí které to chce navíc aby pak fics starý už nabízel evidentně méně. (2.) Druhým důvodem proč se jako rozstřel používá 1 0 zh, je že na fics je velká tradice v tom, že hráči co sou dobří v bughouse jsou v 70% také dobří v zh a většinou i v 1 0 zh, nicméně dnes už to neplatí tak moc ta korelace jako v dřívějších dobách, přesto tahle korelace je dost silná. A navíc také v X 0, speciálně v 3 0 a 2 0 hlavně bughouse, mají na fics velký rating často hráči, kteří dokáží si ho nahrát se slabšími spoluhráči v kombinacích, které se na OTB turnajích týmů (což je filozofie bughouse hradecké školy : bughouse jakožto hra týmů, v tom se asi shodneme všichni Alamar,SKAcz,Matejus) nevyskytují, anebo nejsou zajímavé, páč do finále se nedostanou. No a jak testuju již nějakou dobu, tak bughouse s náhodnýma spoluhráčema je nejlepší hrát podobně jako 1 0 zh styl, a to je úplně jiné pojetí, je to pojetí bughouse jakožto hra jedné šachovnice a v tom se dají dobře uplatnit schopnosti z 1 0 zh, stypicky stání, a pak hraní posledních vteřin na své desce.

Alamar: Re: Simulbug 2 0
| Středa 7.listopadu 2007, 22:07

Wir: Crazyhouse je hodně odlišné od normálního bugu. Navíc 1 0 zh je šílenost. Simul bug 2 0 není o tahání. Pokud by byl o tahání, tak bys měl proti mně šanci (já nejsem příliš rychlý). Podle mého názoru by zápas ty vs já dopadl, tak 9:1 pro mě. V turnaji Bugzilly stejně hrají hráči s určitou úrovní a někteří z nich simul bug už hráli x krát.

Wir: Simulbug 2 0
| Středa 7.listopadu 2007, 19:28

simbug 2 0 je pouze o bleskovem tahani mysi. To by muselo aspon byt 4 0 aby to melo nejaky smysl, a i tak se v tomto projevuje rychlost mysi vice nez schopnosti. Tahat rychle ci premovovat na jedne desce je jedna vec, kazdy to vicemene zvladne. Ale na dvou deskach, to uz nema s bugem moc spolecnyho. Zh je normalu bliz aspon v tom, ze hrajes porad jednu desku. Hrat naraz dve desky je proste obrovsky rozdil a taky silenost, kterou ne kazdy je ochotem podstoupit. A za druhe, zatimco zh vicemene kazdy zna, rada hracu simulbug nikdy nehrala ani nezkousela, nevi ani jak to nastavit atd., nehlede k nevyhode takoveho hrace. To je proste limitujici faktur. A za treti je tu tradice - v bug turnajich na FICS ktere se konaji s prestavkami priblizne od r.95 byl jako rozstrel vzdy crazyhouse.

Alamar: Re: Simulbug
| Středa 7.listopadu 2007, 17:54

Simul v bughouse není vůbec složitá. Každý má jedno oficiální konto a přihlásit se jako guest není problém. Navíc by mohla rozhodovat jedna partie v tempu 2 0. V simul nehrajou roli barvy. V zh je rozdíl zda mám bílý nebo černý. Navíc schopnost hrát zh nevypovídá nic o schopnosti hrát bughouse. V tomhle by simul byla více vypovídající. Jenomže spousta hráčů umí hrát pouze jednu šachovnici ( i když ve špicce jsou jednotlivci co umí simul).

Matejus: re wir
| Středa 7.listopadu 2007, 14:34

s využitím lepšího času souhlasím s Alamarem. A rozstřel je nastavený jak je (sice bych čekal 2 0 zh), slabší hráč musí podat dobrý výkon, aby postoupil.

Alamar: re Wir
| Středa 7.listopadu 2007, 11:29

A taky ze dobri protihraci nemaji tolik casu zneuzivat lepsi cas. Pokud někdo umí využít lepší čas, tak to je jen dobře (takových hráčů moc není). Nazývat to zneužitím je drsné. Na druhou stranu chápu, že z toho máš strach, neboť tito hráči tě snadno porážejí.

Wir: .
| Úterý 6.listopadu 2007, 18:42

Co se me osobne nelibi je rozstrel v zh kdyz maji 3 stejny pocet - ten s nejhorsim ratingem je v hrube nevyhode. Jinak se rozstrelem neda moc delat - simulbug je prilis slozity. Stejne tak je slozity system s 5 hraci, kdy by se po kadze partii menil setup - takovy turnaj si nedokazu predstavit ze by probehl hladce. K tempu me osobne vic vyhovuje 2 0 - je tam min stani a hra ma vetsi spad. A taky ze dobri protihraci nemaji tolik casu zneuzivat lepsi cas. Hraju to stejne rychle jako 3 0, s tim ze pri jakymkoliv tempu se snazim tahat aspon tak rychle jako muj protihrac, abych ho pripadne shodil stejne jak v bleskovce, pak se nemuze stat, ze zasahne nahodny lag apod. Samozrejme pokud po me partner chce stale SIT tak to nefunguje.

SKAcz: Zh
| Pondělí 5.listopadu 2007, 23:27

No tantheman mozna je v zh hodne dobry, ale treba LinusO je urcite lepsi v bughouse nez treba Horkko a urcite bych radsi sledoval ctyrku v niz je Tantheman a LinusO ...

Lojza: Re: turnaje nelepsich
| Pondělí 5.listopadu 2007, 22:01

Matejus: jj, ja porad rikam ze 3 0 je lepsi... ale asi se tim trochu oddeli zrno od plev a ten kdo umi lip sledovat druhou desku a lip komunikovat ma vyhodu, kazdopadne kdyz jsem hraval, tak jsem si na 2 0 nikdy nezvyknul (nastesti se to tehdy jeste tak moc nehralo), bud jsem hral rychle jak v 1 0 (a blbe) nebo pomalu jak v 3 0

Alamar: Re: Re
| Pondělí 5.listopadu 2007, 21:06

SKAcz: Tanthemanovi ta jedna partie stacila, on by hladce postoupil (v zh je hodně silný, možná nejsilnější - souhlasím, že rozstřel v zh je blbost, ale taková jsou pravidla turnaje).

SKAcz: Tempo
| Pondělí 5.listopadu 2007, 17:26

Jinak zajimava moznost, ktera se hrala na fics jen obcas a na zkousku je tempo s 1 vterinou in na tah, myslim si ze by to zvysilo kvalitu partii taky, ale nevyresi to samozrejme turnaj, tam je jasna chyba v systemu, takhle se do finale nedotanou nejlepsi v bughouse ale Ti co nejvic uhraji se sumakem spoluhracem (coz je o necem uplne jinem) anebo Ti co zrovna maji natrenovano ve fast zh, pak se neda divit ze na finale se neda divat ...

SKAcz: Re
| Pondělí 5.listopadu 2007, 17:24

No co se tyce kvality partii tak je to des, v tom celkem mam podobny nazor jako Matejus. Jinak system 5ti hracu neni o tolik slozitejsi a casove pomalejsi. PS. ikdyby tantheman taky jednu vyhral, tak by se rozhodovalo hranim zh coz je jeste hloupejsi pac by meli 3 hraci stejne bodu. Tantheman urcite neni silny v tom ze by uhral nejvic s nekym kdo hraje ten den desne a je totalne tedy nejslabsi ve skupine, vsichni vime ze 2300+ bughouse ci 2500+ se neda hrat kdyz spoluhrac nehraje ani 2100.

Alamar: Re: Špatný systém turnaje
| Pondělí 5.listopadu 2007, 17:04

SKAcz: 5 hráčů je už moc pro FICS - zvýší se ti čas a navíc bude problém s hlídáním systému. Tantheman udělal jednu chybu a za to se platí a i tak to je překvapení. Matejus: Kvalita partii není zas tak dána, tím že to je tempo 2 0. Je to tím, že hlavní je rychlost a pouze rychlost. Malokterý hráč umí zastavit a využít lepší čas ( existuje pouze pár hráčů s touto schopností).

Matejus: turnaje nelepsich
| Pondělí 5.listopadu 2007, 14:17

Je to rozhodne vyborna vec, je mnohem vetsi motivace ke hre. Diky malemu poctu partii a tomu jak si sedi/nesedi spoluhraci muze dojit k prekvapenim ale nepostup tanthemana je sila . Sledoval jsem par her a musim rict, ze se mi dost nelibi 2 0 bug misto 3 minut...jako divak jsem videl spoustu hrubych chyb (minuti matu (a nasledna nevyhra dvojice), spatne stani - nestani. v 3 0 se da zastavit na kriz na delsi dobu a rozumne se domluvit, v 2 0 je doba stani na kriz omezena na nejakych 30-60 sec coz neni moc.

SKAcz: 3. partie
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:54

Ve treti Kibo taky zbytecne stal, kdyz nemohl cekat na ++, mohl zahrat do obrany a pak pokracovat v utoku pozdeji ...

SKAcz: BPGNView3
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:44

Jinak v bpgnview3 je hezká vlastnost, že se tam dá pustit play a v partiích kde jsou uloženy i lagy, což v databázi je i s lagama (ještě Babaschess tuším též loguje lagy, Thief to bohužel neumí) přesně partii přehraje ze záznamu jako video :)

SKAcz: 4. Partie Dojem
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:42

Přehrál sem si 4. partii a Kibo tam zbytečně mnohokrát stál v pozici kdy mohl v pohodě hrát, vyhrocování partie na harní na posledních 20s kde náhodně může zasáhnout lag bylo zcela zbytečné ...

SKAcz: Čas turnaje
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:35

Jinak teď od listopadu se srovnal čas,takže turnaj začína ve 22hod ČR času, takže je to hratelnější i pro čechy ...

SKAcz: Vysvětlení a dodatek
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:16

Pokud totiž jeden hráč ve skupině je evidentně nejslabší, či nějaká dvojice spolu stylově neladí, tak v systému 5 hráčů se vliv tohoto zmenší. Jinak zajímavé sou poslední dobou výsledky Horkko, který nikdy za skutečnou šachovnicí nic nepředvedl, a pokud vím nebyl ani ve finále v Berlíně třeba nikdy, zajímavá je i hypotéza zda nepoužívá nějakou technickou podporu či nějak vylepšeného Thiefa, rozhodně by stáli jeho partie za analýzu jakým způsobem vyhrává ...

SKAcz: Špatný systém turnaje
| Pondělí 5.listopadu 2007, 11:09

Tantheman evidentně doplatil na špatný systém turnaje, již v roce 2001 jsme na turnajích v HK měli zkušenost, že pokud se hraje o finální pořadí (nebo jako zde o postup), tak nesmí být skupina jen ze 4 hráčů, ale při střídání spoluhráčů je třeba hrát skupinu o 5 hráčích. Počet partií není nijak drasticky jiný, místo toho aby hrál hráč s každým 4 partie, tedy celkem 12 partií, tak hraje s každým 1 partii, tedy celkem 12 též partií (celkově se hraje ve skupině místo 12 o 3 partie více, tedy 15 což není žádný velký rozdíl časový).

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět