Alamar's chest

Aktuality

Hlavní události v únoru a na začátku března!
| Pondělí 6.března 2006, 12:44

V tomto období se dostal na pozici číslo 1 mezi aktivními hráči Firefly (držel se na ni skoro celé období). Dostal se až k 2675, v současné době je zase těsně nad hranicí 2500. Za zmínku stojí jeho hra s Sgs (1593) proti dvojici Matejus (1994), Stwlad (1932) 2,5:3,5. Tento výsledek lze považovat za úspěšné vystoupení Matejuse, který hrál po dlouhé době.
Po dlouhé době bylo možné vidět hrát Gnejse (2121) rated hru. Hrál s Fudpuckerem (2267) proti Fireflymu (2585) s KiboPlayingem (1600). Vyhráli 4:0, což znamenalo posun na 2198. Partie probíhaly podle očekávání, neboť Firefly neměl s hráčem 1600+ šanci. Je jen škoda, že Gnejs pak odešel a nebylo možné ho vidět proti kvalitnějšímu soupeři.
Zajímavé je, že na FICS se prosazuje v čím dál větší míře tempo 2 0, v dnešní době se dá říci, že mezi zastánce 3 0 ze špičkových hráčů patří už jen Vaboris. Souvisí to s tím, že celá řada hráčů nechce ztrácet čas tzv. "čekáním". Dokonce se objevují i názory, že tempo 1 0 je jediné správné a mělo by se rozšířit. Je otázkou za jak dlouho tempo 3 0 vyklidí pole a bude hráno jen výjimečně.

Diskuze
SKAcz: trend
| Středa 8.března 2006, 09:39

Jo kdysi se hravalo 5 0 se vsadim :) Za 5 let mozna bude 1 0 zaklad a stejne oblibene tempo na ficsu jako pred 2 lety 3 0. PS. teda pokud se neobjevi server podporujici bronstein, ale je fakt ze ten by natahl lidi prevazne nove z tech co na fics hrali a zkouseli ruzne pomalejsi tempa, ale nakonec jim doslo ze zadny increment typu fiser pro bughouse nepomaha, jeliko porad kdo bude tahat a tempo ma proste vyhodu.

Wir: 2 0
| Středa 8.března 2006, 05:55

Nemyslim ze by ustalilo nekdy tempo 1 0. 2 0 je proste kompromisem mezi 3 0 a 1 0, ma vyhodu ze se hraje vlastne stejne jako 3 0 jen jsou mensi prodlevy kdyz se nektery tym rozhodne nechat to na poslednich par sekund. Odpovida rychlejsimu prostredi na netu s lagy, za deskou je adekvatni tempo 3 0.

SKAcz: 1 0
| Pondělí 6.března 2006, 13:46

Ani bych se tomu nedivil, jelikoz na fics je komunikace se spoluhracem oproti hre za skutecnou sachovnici (OTB) velmi velmi omezena, s trochou nadsazky se da rict ze oproti OTB prakticky nulova, tak cekani nedokaze nikdo poradne vyuzit a v kombinaci s tim ze souper muze kdykoliv necekane zatahnout, coz narozdil od skutecne sachovnice neni videt jak saha rukou po figurce (krouzeni nad sachovnici je zakazano jak znamo), je to casto na fics cekani znacne otravne. Smerovani k 1 0 je logickym dusledkem a je v souladu se vsemi trendy mysich zavodu na fics, cimz se rozchazi cimdal vic od devadesatych let s OTB. A proto hrajte v DoubleChessBoard-u, jehož hlavní idea je podpora hry za skutečnou šachovnicí ! :)

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět