Alamar's chest

Aktuality

Systémy pro jednotlivce!
| Čtvrtek 16.června 2005, 16:15

V poslední době se debatovalo o systémech pro turnaj jednotlivců. Proto jsem se rozhodl zveřejnit pár mých návrhů. V diskusi mohou doznat změn. Cílem je, aby byla alternativa k W a Z systemu.

A-S systém

Pro 6 lidí

Jsou zde alternativy: a) Jedno kolo hraje simul 1-2, další kolo 5-6, ostatní hrají mezi sebou každý s každým na jednu partii. Simul se teda hraje na tři partie

b) Hraje systém každý s každým s tím, že vždy mají dva hráči volno.

Pro 7 lidí

Hraje systémem, že vždy 1 kolo hraje hráč na prvním místě (proti 2+3) a další kolo hráč na pátém místě (proti 6+7). S tím, že pokud hraje simul hráč na místě 1, hrají ostatní systémem 1-3 x 2-4. Pokud hraje simul hráč na pátém místě, hrají ostatní systémem 1-4 x 2-3. V každém kole se hrají 2 partie.

Rotační systém

Hráči si načátku vylosují čísla, podle nich budou rozděleni do skupin. Pro 8 lidí

1 kolo: Ve skupině A hrají 1 až 4, ve skupině B 5 až 8. Hraje se systémem každý s každým - 1 partie.

2 kolo: Hráči s číslem 3 a 4 do skupiny B, hráči s číslem 7 a 8 do skupiny A. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

3 kolo: Hráči s číslem 5 a 6 se přesouvají do skupiny A, hráči s číslem 7 a 8 do skupiny B. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

4 kolo: Ve skupině A jsou 1,3,5,7 - ve skupině B 2,4,6,8. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

5 kolo: Ve skupině A jsou 1,3,6,8 - ve skupině B 2,4,5,7. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

6 kolo: Ve skupině A jsou 1,4,5,8 - ve skupině B 2,3,6,7. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

7 kolo: Ve skupině A jsou 1,4,6,7 - ve skupině B 2,3,5,8. Zase se odehraje každý s každým na 1 partii.

Po odehrání 7 kol se sečtou body a vytvoří dle bodů dvě skupiny A a B. Ve skupinách se o konečné umístění v skupině A o 1. až 4., místo ve skupině B o 5. až 8. místo. Hraje se každý s každým na 6 partií.

Systémy pro 12 a 16 lidí jsou postaveny na stejném principu jako pro 8 lidí. Očekávám vaše názory k těmto systémům.

Diskuze
Alamar: Rotační systém pro 12 a 16 lidí
| Pátek 17.června 2005, 10:25

Počet partii v rotačním systému je spočítán, aby časově vyšel. Pro víc jak 16 lidí nemá smysl hledat systém, neboť tolik lidí jednotlivce nehraje.

Pro 12 lidí

V prvních 9 kolech se hraje ve skupinách každý s každým 1 partie

1 kolo: Skupina A 1,2,3, 4, skupina B 5,6,7, 8, skupina C 9,10,11,12

2 kolo: Skupina A 1,3,5, 6, skupina B 2,4,9,10, skupina C 7,8,11,12

3 kolo: Skupina A 1,4,9,10, skupina B 3,5,7, 8, skupina C 4,6,11,12

4 kolo: Skupina A 1,7,9,11, skupina B 2,3,6,10, skupina C 3,5,8,12

5 kolo: Skupina A 1,6,8,9, skupina B 4,5,10,12, skupina C 2,3,7,11

6 kolo: Skupina A 1,8,10,12, skupina B 3,5,9,11, skupina C 2,4,6,7

7 kolo: Skupina A 1,5,7,11, skupina B 2,3,10,12, skupina C 4,6,8,12

8 kolo: Skupina A 1,7,9,12, skupina B 2,5,8,11, skupina C 3,4,6,10

9 kolo: Skupina A 1,5,8,12, skupina B 3,6,7,11, skupina C 2,4,9,10

Po odehrání 9 kol se sečtou body a vytvoří dle bodů dvě skupiny A,B,C. Ve skupinách se o konečné umístění v skupině A o 1. až 4. místo, ve skupině B o 5. až 8. Místo, ve skupině C o 9. až 12. místo. Hraje se každý s každým na 4 partie.

Pro 16 lidí

V prvních 9 kolech se hraje ve skupinách každý s každým 1 partie

1 kolo: Skupina A 1,2,3, 4, skupina B 5,6,7, 8, skupina C 9,10,11,12, skupina D 13,14,15,16

2 kolo: Skupina A 1,5,9, 13, skupina B 2,6,10,14, skupina C 3,7,11,15, skupina D 4,8,12,16

3 kolo: Skupina A 1,6,10,14, skupina B 2,7,11,15, skupina C 3,8,12,16, skupina D 4,5,9,13

4 kolo: Skupina A 1,7,11,16, skupina B 2,8,10,15, skupina C 3,9,13,14, skupina D 4,5,6,12

5 kolo: Skupina A 1,8,12,15, skupina B 2,9,13,16, skupina C 3,5,11,14 skupina D 4,6,7,10

6 kolo: Skupina A 1,6,9,12, skupina B 2,5,8,11, skupina C 3,7,10,16 skupina D 4,11,13,15

7 kolo: Skupina A 1,3,11,16 skupina B 2,4,8,14, skupina C 5,7,12,15 skupina D 6,9,10,13

8 kolo: Skupina A 1,10,15,16, skupina B 2,5,7,14 skupina C 3,6,8,13 skupina D 4,9,11,12

9 kolo: Skupina A 1,8,9,11, skupina B 2,3,14,16, skupina C 4,7,10,13 skupina D 5,6,12,15

Po odehrání 9 kol se sečtou body a vytvoří dle bodů čtyři skupiny A,B,C,D. Ve skupinách se o konečné umístění v skupině A o 1. až 4. místo, ve skupině B o 5. až 8. místo, ve skupině C o 9. až 12. místo, ve skupině D o 13. až 16. místo. Hraje se každý s každým na 4 partie.

Alamar: Re: systemy
| Pátek 17.června 2005, 10:20

Wir: A-S je nouzové řešení, když máš jen 6 či 7 hráčů. Není to ideální systém, ale řeší ne zrovna ideální situaci.
V Z-systému jsou ještě předkolo. Dovolím si tvrdit, že bych z posledního místa měl velkou šanci být první (pokud by startoval v turnaji Matejus nejhůře druhý.) Tím nechci říci, že bych Z-systém obhajoval.

Wir: systemy
| Pátek 17.června 2005, 03:44

A-S system je nevhodny kvuli simultance, Rotacni system je v poradku, ale vyzaduje presne 8 lidi a ochotu sehrat sehrat stanoveny pocet kol, jinak je problem. Pro obecnou situaci se da pouzit W-system (prvnich par kol vyrovnane skupiny, pak ve skupinach A,B.. a sestupy/postupy podle bodu/progresu) nebo bublinovy system (1 postup 1 sestup z kazde skupiny podle aktualniho vysledku/poctu bodu). Vsechny 3 systemy podle me dokazi spolehlive urcit i druhe, treti,... a posledni misto. Tzv Z-system (v prnim kole se oddeli silni od slabych a pak se hraje 1+2 vs 2+4) je absolutne nevhodny a konfiguruje je se strasne dlouho, napr pokud by se dal nejsilnejsi hrac nakonec, tak turnaj nema sanci vyhrat pokud by se nehralo neumerne dlouho (samozrejme v prvnim kole prohraje proti 2+3).

SKAcz: Vyjasneni
| Čtvrtek 16.června 2005, 16:42

Muj nazor je myslim jasny, ted vezmi excell a udelej simulace aby bylo prukazne statisticky ze aspon vitez ma vzdy nejvetsi performance.

Alamar: Re: Vyjadreni
| Čtvrtek 16.června 2005, 16:36

SKAcz: Mohl bys se vyjádřit k návrhům? Omáčka okolo není až tak zajímavá!

SKAcz: Vyjadreni
| Čtvrtek 16.června 2005, 16:33

Podle mne vzhledem k podstate bughouse sachu (hra tymu) je dulezite jen to aby slo stanovit s dostatecnou validitou viteze turnaje, tedy overit model zda vitez mel nejvetsi performance. Stanovit pri pouhych 5ti 6ti 7mi apod hraci kdo je na druhem a tretim miste je v urcitych konstelavich nemozne.
Viz paradox 3 podobne silnych hracu a paradox ze nekdo je s nekym sehrany bud jako tym nebo ze jeden si necha diktovat tahy jako simultanku zname jako paradox cvicene opice (sama o sobe ma rating 0 ale umi hrat na diktat takze s hracem napr. 2000+ uz muze hrat jako simulujici 2000+)

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět