Alamar's chest
Aktuality
Skacz si drží na FICS rating přes 2300. Celá řada jeho kritiků říká, že jeho síla je o hodně menší než 2300. Názory na jeho sílu se pohybují v intervalu od 1600 do 1900.
Jaká je jeho skutečná síla?
Se Zakrzutkem sehrál před časem 9 partií, kde udržel 2300. Toto byl malý vzorek, z něhož se nedal vyvodit přesnější závěr. V poslední době jsem sehrál se Skacz větší počet partií. Na začátku jsme drželi jako tým elo 2050, v současné době už máme sílu 2150. Závěry si může udělat každý sám (možností je několik).
Je positivní nebo negativní, že Skacz má elo přes 2300?
Já si myslím, že to je positivní. Díky jeho vysokému elu si mohu při hře s ním zahrát proti hodně silným soupeřům. Tito soupeři si s námi rádi zahrají. V pátek jsme hráli Tanthemanovi s CreepingDeathem. Díky této hře mi včera nabídl Tantheman, abych si s ním zahrál. Hra to byla zajímavá.
Maras: Skacz má specifický terminologický slovník. Je potřeba mu vše říci naprosto přesně! Po roce tréningu v holanďanech (hráli jsme je před bughousem) jsem schopen se s ním jako jeden z mála hráčů domluvit.
Hra s Krunchem mu vyhovuje díky těmto vlastnostem:
1) Krunch hraje pořád to samé (je to už snadno čitelné)!
2) Krunch vyznává materialistické pojetí!
3) Krunch nic nechce!
4) Výsledky jsou takové, jak dobře hraje spoluhráč Krunche!
5) Strategie hry je daná dopředu!
Skacz může hrát jen s takovými hráči, kde je dopředu stanovena strategie (Př.: hraje se mu dobře s hráči co berou materiál a jsou schopni k tomu hrát blicku).
(Skacz has specific terminology dictionary. You must tell him everything very clearly and precisely! After terrible year of training holandany (similar to bughouse), I can play good with him as one of the few.
He likes playing with Krunch, because:
1) Krunch is playing same style /it is readible/!
2) Krunch every time takes figures!
3) Krunch don't want anything!
4) Result of team depends mainly on krunch's partner!
5) Game strategy is hard linked!
6) You can blackguard Krunch, but he will tell you anything!!!)
SKAcz: Firstly, i am from Lithuania, not from Latvia.
True also is that i prefer thinking and comunicate like OTB before thinking what can be premoved.OK, i agree, that while playing with krunch you have a lot of time to think and watch both boards. But i dont understand how can u prefer communication and at the same time enjoy playing with krunch? Do u communicate with krunch during games?
Well many peoples that I see how "hold" rating on fics (2000+),
are not able play the same power OTB. For You it is maybe not as easy to understand it, partially because latvian buggers are all strong chess players OTB and also good OTB in bug. But from skills view many who "hold" rating on fics doing many bad/stupid moves for me too often. So I respect more teams that holding some rating on fics than single person. For example Alamar can be on fics or 1900 or 2100 or 2300 and for me it will be the same player, because I know that in some situation in some problem he is able find solution in some time. And such skills determine power. So from latvian buggers view its maybe not as clear, but if You will study more games of fics players arround 1800-2200, You will be surprized where the skills of some levels are ...
Well true is that I hate premove bug on fics, but OTB i playing diferent style. True also is that i prefer thinking and comunicate like OTB before thinking what can be premoved.
For me is important this: to be good OTB is not the same like to be good on fics in premove bug.
And I dont be good in premoving and bad OTB, OTB i like more.
SKAcz: IMO sitting is the main reason why u cant hold your rating high with other partners as good as with krunch. Because noone can be as fast+strong+rated(1700-1800) as krunch is.
If i am wrong, please tell me other reasons, i cant find them...
Could be nice to be able filter statistics for different subsets of games, because I personally playing different against different opps and with human and with computer, on fics and OTB. And sometimes also because of special training i doing or because simply i am tired or trying new style.
Jinak s kazdym spoluhracem se da neco naucit a natrenovat.
Bughouse je hra, ktera vyzaduje mnoho ruznych schopnosti.
Samozrejme pokud vite na co se zamerit a co je nosnou casti treningu s urcitym spoluhracem ci proti urcitemu souperi.
Hra s krunchem vas nauci napr. byt schopen se rozhodovat a mit prehled o obou sachovnicich. Podle mne jakekoliv premysleni vede k zlepseni nektere hracovy stranky.
Co jednou najdes pomalu to priste uvidis rychleji
Alamar: Thanks for translating Only one little correction: the link, that i was talking about is: http://www.bughouse-db.org/userstats.php?stat=slowmove&rev=1
Ja stojim podle potreby, navic s pocitacem je dulezite hrat dobre tahy pres dve desky.
Pri hre za deskou zalezi kdo je spoluhrac,
i tam pokud zastavim a pak tam nasazim nekolik dobrych tahu tak je to casto lepsi nez porad hrat a vyjde to nakonec na cas casto stejne, ale na pozici jinak.
Zastavit v pozici kdy pokud souper nezastavi a taky nepromysli, v dusledku cehoz ma z toho muj tym nakonec vyhodu si myslim ze je otazka stylu. Jsou hraci co nestoji ani pri +20 a sou takovi co z +3 dokazou tezit tim ze si udelaji jeden, dva ci tri tahy.
Styl kde se hodne stoji klade vetsi duraz na souhru tymu a schopnost vymyslet plan v dobe stani. Za deskou i na internetu nemusi -5 sec nic znamenat pokud souper nevi co s pozici a vy jo, pak i -10 nemusi byt nevyhoda.
Maras: Skacz je velmi dobrý ve stání. Ověřil jsem si to v http://www.bughouse-db.org/user.php?user=Skacz. On dělá rychlé tahy a pak stojí když krunch hraje proti soupeři. Nemohu pochopit cíl tohoto stylu. Tento styl je tak rozdílný oproti hře 4 lidských hráčů, moc stání znamená prohru.
What SKAcz is really good at is sitting. I have just checked bughouse-db.org stats about sitting. He is #3 there. So, ususally he makes some fast moves and sits, while krunch is outplaying its opponent. I dont understand whats the point of playing this style. Its so different from normal 4 human bughouse game, where if u sit a lot, usually you will lose.
Lojza: Well, of course i understand not every word that is written here. But because of some similarity Czech to Russian, i can understand the main ideas
Maras: wow, i'm surprised that this forum reads someone else than czech players... and actually understands what is written there
SKAcz: Rychlost není všechno (Speed is not everything)!
P.S. Znáte ten vtip? (Do you know this joke?)
Mluví spolu Pentium a 486.
486: K..o..l..i..k .... j..e .... 4..x..4 .....?
Pentium: 15.
486: š..p..a..t..n..ě.
Pentium: špatně, ale rychle!!!
(Pentium and 486 talks together.
486: H..o..w .... m..u..c..h .... i..s .... 4..x..4 ....?
Pentium: 15.
486: w..r..o..n..g.
Pentium: wrong, but fast!!!)
Yes I know i wrote it fast and bad, but here is no edit and Alamar said will repair it. But You was faster. PS. Maybe I made it because i know both Buchas and Maras in last month got over 2300 to 2350.
I haven't played any games with Ronenl against Your team, SKAcz. Maybe it was Buchas, but not me.
Mimochodem proti Tanthemanovi s CreepingDeath a pote proti Ronenl s Marasem melo premieru "Skaloudovo zahajeni" Na3,Nh3 ci za cerne Nh6,Na6.
Proti Tanthemanovi se mi s nim vyhrat sice nepodarilo, ale bylo par zajimavych partii a par mych ukliku taky (tech sem mel ten den nejak hodne na zacatku), ale na konci v poslednich 5ti partiich sme jiz s timto zahajenim zaskorovali a hezka byla jedna partie kde sem behal kralem a poziral figurky a Alamar heroicky drzel matros, ktereho sme meli mraky navic, nakonec rozhodla casovka, taky partie kde jsem vybehl bilym kralem nekam az na g3 ale prekvapive pro soupere se na mne neslo dostat se nam povedla, mohli jsme matit dokonce na obou
V tom co alamar napsal je receno mnoho podstatneho.
Re: Maras:
Oh, sorry, yes Lithuania(english)=Litva(cesky)
Latvia(english)=Lotyssko(cesky)
"Litva" is so similar to "latvia"