Alamar's chest

Aktuality

Bughouse etiketa!
| Úterý 5.dubna 2005, 11:28

Na bugboardu se objevil příspěvek s názvem etiketa bughouse. Autorem tohoto příspěvku je Bugz (podle mě Bugzilla). Toto je zajímavé téma, proto přináším jeho český překlad. Je to zajímavý návrh pro diskusi. Po odstranění některých sporných definic by mohl být přijat všemi.

Pokud chce hráč bughouse získat respekt (obdiv) ostatních hráčů a vyvarovat se umístnění na seznam lidi s nimiž nechtějí hráči hrát, pak by měl dodržovat tyto pravidla "etikety":

Končení při vyhrách
Pokud tým, který vyhrává a chce skončit, pak se očekává, že to oznámí nejméně 4 hry dopředu a také oznámí důvod pro odchod.
Končení při prohrách
Týmu, který prohrává není dovoleno skončit, pokud nesehráli ještě 6 her.
Lpění na bodech
Hráč by měl hrát stejně často i když získá vyšší ohodnocení.
Zneužívání počítače
Vysoce hodnocení hráči by neměli hrát hodnocené hry, dokud mají za partnera počítač.
Vítězové
Pokud dva týmy hrají a třetí tým podobné síly chce hrát s vítězi, pak vítězný tým z těch dvou by měl hrát s třetím týmem další hru.
Lag
Pokud nastane lag během hry, pak hráči by měli stornovat hru, pokud jedna ze stran nemůže ukazat jistou matící sekvenci.
Lag 2
Pokud jeden hráč má stálý lag přes 400ms, pak hráči mají právo stornovat hru, dokud se hra nedostala přes zahájení.

Diskuze
SKAcz: Chessty
| Čtvrtek 7.dubna 2005, 11:35

Chessty je ona ?
Ps. jo chessty sem posilal kdysi dopis o navrzich zlepseni bugu na ficsu (v dobe nez sem zacal programovat DoubleChessBoard) a nikdy sem nedostal odpoved.

SKAcz: co sem rikal
| Čtvrtek 7.dubna 2005, 11:32

ICQ sem fiserovi rozbehal tuhle konecne, takze se s nim muzete domluvit. Mne do toho netahejte ja se stupidnima adminama na ficsu, kteri zakazou brzy cele zeme, nehodlam ztracet cas. Sem alergicky na stupidity tohoto typu. Jinak ponauceni : nedelejte ficsu v Brne moc publicitu, nebo se vam to stane taky ... odmena za publicitu je totiz jak sem pochopil vic uzivatelu ficsu v jedne sily = dupy = problemy s vysvetlovanim proc to nejede a co je to ten fics za blbost kdyz nefunguje.

Alamar: Re: ..
| Čtvrtek 7.dubna 2005, 10:50

ivanek: Takto vypadá scénář kauzy Fišer. Fišer se přihlásí na FICS jako guest a s pomocí Matejuse bude jednat s adminem (toto se musí ještě dohodnout). Zde jsou dvě možnosti uspějí a kauza skončila šance menší než 1:1 000 000. Druhou možností je, že Fišer bude odkázán na abuse comitee. Zde pošle email proč je banned, když se ničím neprovinil. Abuse comitte mu odpoví, že je dupa někoho. Fišer může poslat další email, na ten už odpověď nedostane.

ivanek: ..
| Čtvrtek 7.dubna 2005, 08:06

mam namysli bez toho aniz by mu asistoval prave skacz, to rozhodne nepomuze..

ivanek: Fiser
| Čtvrtek 7.dubna 2005, 08:05

Tak jsem mluvil s Chessty, head adminkou o Fiserovi. Rekla ze se muze registovat, ale musi se nejprve nalogovat jako guest a vysvetlit situaci osobne. Opakuju ze SLUSNE, tzn. pokud ma stale zajem a mohl by mu napr Matejus pomoct (umi anglicky).. slo by to. Pokud to zvladne sam bez asistence SKAcz tak taky dobre.

Alamar: Re: muj pohled
| Středa 6.dubna 2005, 17:58

Wir: Ano Fišerovi jsem to zkomplikoval tím, že jsem byl určitou dobu v Pepově síti. Pak jsem přešel do jiné, ale admini si dohledali historii a zablokovali tak obě sítě. Takže si nikdo z obou sítí nezahraje na FICS bez veřejného IP. Ty si myslíš, že jejich reakce byla oprávněná. Jen taková poznámka Fišer je ztracený případ, neboť názor Američanů je, že nemůže mít více lidí jedno a to samé IP, natož abych byli stovky lidí co ho mají. Toto jsou názory adminů na FICS.

SKAcz: re wir
| Středa 6.dubna 2005, 17:27

Uvidime Wire uvidime kdo "placa kraviny".

Wir: muj pohled
| Středa 6.dubna 2005, 15:57

Samozrejme matejus a ivanek maji vicemene pravdu, skacz jen placa kraviny. FICS samozrejme zustava kvalitnim mistem jak pro bug tak pro sachy a dalsi varianty, a k tomu je free. Ono je tezky mluvit s adminem o fiserovi kdyz toho fisera nemam po ruce. Pokud budu nekdy v hradci s fiserem a netem nebo on prijede za mnou do brna tak tu jeho registraci bez problemu zaridim. Uz jsem pomohl registrovat se na fics nekolika lidem co neumeli anglicky, a nebyl to nikdy problem. Asi by to slo i pokudk by byl aspon online na icq. On totiz puvodni problem vznikl, ze si alamar udelal dupe a simuloval s nim, coz je zakazano.

SKAcz: Protoze
| Středa 6.dubna 2005, 12:51

Ptotoze mne uz to totiz nebavi ztracet cas kvuli nejakym stupiditam na ficsu.

ivanek: Re: muj pohled
| Středa 6.dubna 2005, 12:41

Alamar: Promluvim s adminama.

ivanek: re skacz
| Středa 6.dubna 2005, 12:41

Nechapu proc SKAcz nepromluvil ROZUMNE a SLUSNE s adminem. Kde je opet problem, ptam se? Misto toho tady pise spoustu nesmyslu. Komu (krome nej) zalezi na absolutne presnem hodnoceni hrace v kazdy moment (tzv. absolutni rating)? Mne teda ne, jsem ochoten hrat na fics i s tim ze nekdo ma zrovna vice ci mene bodu nez by si zaslouzil za jeho odvedeny vykon v poslednich X hrach. Pokud ti na FICS neco vadi natolik, ze se domnivas ze stoji za to tam nechodit, tak tak prosim ucin. UZ JSI POCHOPIL CO ZNAMENA "FREE"? Tak presne toto.

Alamar: Re: muj pohled
| Středa 6.dubna 2005, 12:34

ivanek: Matejus: Když stačí říci nějakému adminovi, tak to můžete pro Fišera udělat. Já nemohu, nejsem důvěryhodný. Skacz nemá čas. S adminem musí jednat někdo důvěryhodný. Nebo necháme stav takový jaký je a Fišer bude platit za něco co neudělal.

P.S. Z toho samého IP co má Fišer hrál Skacz, já, Matejus, Sandokanom Jiruse i Wir.

SKAcz: re
| Středa 6.dubna 2005, 12:14

Ja nerikam ze by mel mit kazdy 4 niky,
jen rikam ze pokud by tema 4 nikama nekoho poskozoval talk by se brzy ocitl na nejakem seznamu podezrelych a hraci ostatni by s nim nechteli hrat. A pokud by mel 4 niky a hral s jednim e4 a s druhym d4 a tretim treba g3 tak pokud bude hrat za vsechny stejne nechapu cemu by to vadilo.

Hehe tak to zkus tomu adminovi vysvetlovat, ja ocekavam ze to tak snadny nebude.

PS. mohl bys alamare zmenit ve svem navodu jak pouzit fics t skacz na t matejus
ja uz hotline k ficsu pro novacky delat nehodlam :)

Matejus: rating
| Středa 6.dubna 2005, 12:10

zrusit rating je blbost, to bych nemohl rikat jsem godzilla ziskal jsem dneska 36 bodu za 2 hodiny, to bych ziskal 180 za 10 hodin a byl bych prvni na svete :) Aby mel kazdy 4 nicky a stridal je podle nalady je takzy kravina. Je spatne kdyz se zakazuje registrace, ale hadam, ze staci rict nejakemu adminovi.

SKAcz: re Matejus
| Středa 6.dubna 2005, 11:34

no free uz to tedy neni kdyz se nemuzes zaregistrovat :)

co se tyce lagu tak ten samozrejme nelze odstranit,
lze ho jen ruzne a lepe osetrit a umoznit hracum aby je otravoval co nejmin, ale pokud nekdo chce hrat jen pri lagu do 300ms napr tak samozrejme zadne reseni nez "dobre pocasi na netu nema".

Souhlasim s tim ze na ficsu kazdy hrat nemusi,
ja jen rikam ze uz pro mne skoncila doba kdy sem delal ficsu kladnou reklamu, ted je fics oficialne jen nejaka jedna moznost jak zkusit hrat bughouse na netu a DoubleChessBoard druha a eventuelne dalsi servery ktere jsou ci prijdou treti. A skutecy bug je stejne jen za deskou , tam se pozna pravy hrac :)

SKAcz: re ivanek
| Středa 6.dubna 2005, 11:30

Ja bych je klidne povolil
a banoval bych je az kdyz by zacli delat evidentne neco spatneho,
to zaprve.

Zadruhe zakazovani obecne driv nez se jednoznacne potvrdi ze nekdo dela neco skodliveho je blbost.
Porovnam-li to se stavem jaky byl v roce 2002 kdy bylo na ficsu plno dupu udajne, tak musim rict ze v roce 2002 byl fics pohodove misto pro hru. Koneckoncu hodnotit by se meli partie.

Mimochodem co tenhle model:
At si kazdy udela dupu kolik chce, a rating se pocita z velkeho baliku dat najednou treba za mesic a ne po partii,
pak i rating muze fungovat a dokonce ani dupy nehraji roli protoze budou jen klonovanim hracu.
Ono vubec zakazovat neco kvuli ratingu ktery je stejne nefunkcni je blbost. Kdyby na ficsu zadny rating nebyl tak by stejne hraci za chvili v turnajich ci zapasech vedeli kdo je kdo ...

Podle mne pevni uroven je mit moznost se zaregistrovat a druhe teprve nejake ratingy, ale zakazovat registraci porusuje prvni uroven a to je proste blbost. Myslim si ze kdyby vse na ficsu bylo unrated a partie logovane tak by se otevrel prostor pocitat rating vsem externe kdo by o to tak stali a ti se pak mohou pidit po dupach pokud by jim to vadilo. Mne osobne vic nez nejake dupy vadi ze fics nepodporuje bug tak jak by mohl a tahle afera se zakazovanim vseho je klasicka faze degeneace centralizovaneho rizeni znama jako hon na carodejnice,
zda se ze zapadni sousede si tim neprosli a je to znat, nechapou, ze to neni cesta ...

Matejus: Re Skacz
| Středa 6.dubna 2005, 11:22

Nikdo te nenuti hrat na FICS pokud nechces. Pres internet se vzdycky najde par lidi, kteri budou hrat nestandarnte (odpoji se pri prohre, nahodi si lag wave kdyz potrebuji, pusti si v druhem okne compik nebo si ho primo napoji ). Jedine reseni je takove hrace pote co se parktat spalis ignorovat a nehrat s nima. Se spojenim je to tezke, ale tvuj vychvalovany "lagkompenzator" nic neresi, proste proto, ze nemuze, kdo ma pomalou odezvu proste hraje trosku jinak nez ten s rychlym spojenim, zkus si to na blicce, kde zadne casy krizem nejsou.

P.S. F je jako free :)

ivanek: muj pohled
| Středa 6.dubna 2005, 11:20

Je samozrejme blbe ze Fisera bannuli, ale ja se tomu nedivim. Mel stejnou IP jako ty. Tohle je potreba nejak rozumne domluvou vyresit s adminem. Zkus se na to podivat i z druhe strany, co bys delal ty kdyby se ti na tvuj server registrovali hraci z jedne IP? Povolil bys je automaticky vsechny?

SKAcz: Hele koukam co napsal marv
| Středa 6.dubna 2005, 11:16

No Marv se zachoval s prominutim jako uplnej blbec.
Na druhou stranu nutno rict ze je nadhernym zosobnenim kvality prostredi na fics-u, vlastne je pro funkci mluvciho ficsu ve stavu v jakem je v roce 2005 jako delany ...

SKAcz: Resit co je potreba
| Středa 6.dubna 2005, 09:35

Kdyby ten dotycny co ztraci cas vymyslenim nejake etikety radsi sepdsal vsechny problemy a nedokonalosti co ma bughouse implementovany na ficsu a snazil se to komplexne tresit tak by aspon udelal bneco uzitecnyho. Ale osobne si myslim ze jen placl co ho napadlo a ze uz vic prace nez udela celkem on sme udelali my co sme so tu ted na tohhle tema povidali.

ZTRACET CAS RESENIM PROBLEMU CO MA FICS JE HLOUPE,
RADSI POJDME UVAZOVAT JAK SI ROZJET VLASTNI SERVER !!!

SKAcz: Jo diskutovat o etice v jungli je blbost
| Středa 6.dubna 2005, 09:32

Kazde prostredi samo o sobe jak je vyspele dava prostor urcitemu stupni etiky. A kdyz je na fics tolik nefunkcnich a stupidnich veci ktere se ale tvari jako spravne este k tomu tak ...

Alamaruv priklad je jen jeden z mnoha.

Alamar: Etika to nemá snadné!
| Středa 6.dubna 2005, 00:30

FICS se svými pravidly zrovna nenahrává etice. Jeden příklad za všechny hrál jsem bleskovku 3 0. Byl jsem bílý a hrálo se e4 c5 Jc3 d5?? Jxd5 po mém tahu se soupeř schválně odpojil a hra byla abortována!!!! Takovýhle pravidla dělají etice medvědí službu.

Wir: horsi spojeni
| Úterý 5.dubna 2005, 22:08

Pokud ma nekdo horsi spojeni musi pocitat s tim ze bude muset abortvat kvuli lagu. To je kompenzovano tim ze pokud se neabortuje, ma mirnou vyhodu prave diky vetsimu lagu. A abortuje se jen kolem 10% partii, z toho jeste vetsina pred prvnim tahem, takze tech abortovanych quli lagu je jen male procento. Cili hrac s horsim spojenim ma ve vetsine partii vyhodu. Samozrejem pokud ma spojeni prilis spatne a her se abortuje vic, tak uz nemuze hrat a nikdo s nim hrat nebude.

Alamar: FICS
| Úterý 5.dubna 2005, 21:30

Marv aniž znal fakta napsal dnes do kanálu 24 tato slova. Celá řada českých hráčů zná Martina Fišera, ale ve skutečnosti to není nikdo jiný než Skacz:)

Marv(24): so what happened with skacz and his dupe ... errr buddy
Escaflone(24): who is his dupe
Marv(24): check out bugboard, a huge rant about how bad fics sucks because
they banned some dupe
Marv(24): http://www.thebugboard.net/messages/326/1968.html?1112721607

Alamar: Re: FICS je minulost
| Úterý 5.dubna 2005, 21:23

SKAcz: Z Pepovy sítě ani z HKfree se na FICS nikdo nový nedostane bez veřejného IP. Taková je realita.

S tím se nedá nic dělat, FICS prostě nezměníme. Když admini řeknou, že Francie je nový světadíl, tak to je pravda!

SKAcz: FICS je minulost
| Úterý 5.dubna 2005, 19:11

Nevim kam to napsat tak to pisu sem:
je to ve zkratce co sem napsal i na thebugboard.net:

Tak se Martin Fiser pokusil si zahrat na ficsu a neslo to duvod:
(pote co se tam konecne "pripojil")
pry byl hrac Marfy banned.
A to prosim nikdy predtim nehral zdny bughouse jen nejake bleskovky.

A pokus zaregistrovat mu novy handle na jeho nvy email taky nevysel pry je banned nejake IP nebo co pro registraci.

Takze fics uz neni FICS ale CICS (Closed internet chess server)
a mne nezbyva nez od ted uz delat fics jen antireklamu tohoto stylu:
FICS je prehistoricky server bez perspektivy pro skutecny (bughouse) sach plny stupidity.

Ale nastesti mame DoubleChessBoard ... :)

No treba se v budoucnu podari rozjet i nejaky novy server,
uz by to chtelo (pokud se teda budeme bughousem zabyvat, nekdy si rikam ze jako zabava je to dobry ale vzhledem k malo lidem co to hraji je lepsi se vratit k serioznimu sachu) jednou mit normalni server.

SKAcz: Tos nedomyslel
| Úterý 5.dubna 2005, 16:40

Uvedom si ze pokud ma nekdo lepsi spojeni a druhy horsi pak ten co ma horsi spojeni pokud lag poskodi jeho tak prohraje ale pokud poskodi soupere pak nevyhraje, tudiz ti s horsim spojenim budou v nevyhode a to je diskriminace, spravne je hrat bud laghause nebo abortovat vzdyt kdyz je lag. Pokud mas pocit ze nekdo podvadi, tak Te nic nenuti proti nemu hrat priste a v turnaji to resi rozhodci.

Wir: re skacz
| Úterý 5.dubna 2005, 12:40

To je prave rozdil mezi etiketou a pravidly, ktery ty zrejme nechapes. Odpartnerovat po jedne prohre je proti etikete, i kdyz ti v tom samozrejme neikdo zabranit nemuze, ale nebudou s tebou chtit pak lidi hrat.
Hraci co laguje maji mit nevyhodu ze nemuzou abortovat, protoze lag se da taky vyvolat umele tim ze zacnes neco stahovat. Aby se predeslo scenarum: ha prohravam, zacnu generovat lag, abort!

SKAcz: RE
| Úterý 5.dubna 2005, 12:08

heheh lag > 400ms, no pokud maji vsichni lag > 300 , proc by nemohli hrat. Jde o rozdil lagu ne o absolutni hodnotu prece. A wire je blbost aby meli pravo abortovat jen souperi, lag je neco co stejne nemuzu ovlivnit kdyz to nekde po ceste nastane sem stejna obet jako my souperi. "zrejma" prevaha, hehe a kdo to bude soudit za je to dost "zrejme". Co se tyce konceni partii, nechapu proc by si nekdo nemohl zahrat jen jednu partii a kdyz treba vyhraje ci prohraje tak jit, pokud to neni turnaj nevidim duvod. Autor prispevku by si mel ujasnit jestli je to etiketa ci turnajova pravidla ...

Wir: re
| Úterý 5.dubna 2005, 11:52

konceni pri vyhrach - 4 hry je nesmysl, staci 1 hra a neni treba udavat duvod

konceni pri prohrach - opet, 6 her je moc, prohravajici tym by mel sehrat aspon 3-4 hry nez se rozhodne, ze to dal nema cenu. Ja hraju vetsinou mnohem vic, coz zpusobuje pad nekdy az k 1500 :)

lpeni na bodech - souhlasim, ale ta formulace je divna, musel jsem si najit anglicky original abych to pochopil: nemelo by se prestavat hrat kdyz se zvysuje elo. s tim souhlasim.

vitezove - nesouhlasim, necht si kazdy najde svoje soupere! zalezi samozrejme na tymech, ale rozhodne se nikdo nemuze zlobit pokud spolu ctverice chce hrat dal

lag - nemusi jit o "jistou matici sekvenci" staci i zrejma prevaha na obou deskach, aby byl abort odmitnut. zejmena pokud jde zadost ke konci hry, na zacatku proti abortum nic nemam. Melo by zaroven platit, ze pravo abortovat ma [i]spise[/] tym ktery nelaguje, lagujici tym na to ma pravo nema! (pokud se neobjevi nejaky lag ktery vysledek partie zcela otaci)

lag 2 - tady bych doplnil ze pravo stornovat maji souperi, nikoliv lagujici tym!

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět