Alamar's chest

Nekomentované partie - úlohy

Zbytečné drama!
| Úterý 6.prosince 2005, 12:45

Venomous dává vynucený mat a úkolem Wira bylo dohrát čas. Tantheman zkouší trik a doufal, že se soupeř chytí. Wir chybuje a dopouští se smrtící chyby Kxe7. Tantheman zde, ale překvapivě míjí mat a tak prohrávají. Úkoly jsou následující:
A) Co měl Wir hrát místo Kxe7? (2body)
C) Jak měl Wir dostat mat po Kxe7? (4body)

Stáhnout uloha14.bpgn. Uzávěrka: sobota 31.prosince 2005.
BlackA
0:00
WhiteB
0:00
8 black rook black knight black bishop black queen black king black bishop black knight black rook
7 black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn
6 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
5 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
4 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
3 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
2 white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn
1 white rook white knight white bishop white queen white king white bishop white knight white rook
A B C D E F G H
black pawn black knight
black bishop black rook
black queen
white queen
white bishop white rook
white pawn white knight
1 white rook white knight white bishop white king white queen white bishop white knight white rook
2 white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn white pawn
3 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
4 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
5 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
6 empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square empty square
7 black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn black pawn
8 black rook black knight black bishop black king black queen black bishop black knight black rook
H G F E D C B A
white pawn white knight
white bishop white rook
white queen
black queen
black bishop black rook
black pawn black knight
WhiteA
0:00
BlackB
0:00
1. none
1. none
Nastavení prohlížeče
Diskuze
Alamar: Poznámka
| Neděle 1.ledna 2006, 10:56

Tantheman bohužel minul Qxc7 a nakonec tu dámu obětoval za laciný trik, když mu docházel čas. Řešení úloh zlepšuje techniku macení a zároveň si řešitel pamatuje některé obraty, které lze využít i v jiných pozicích. Pak takový mat může najít i v tak krátkém čase.

Alamar: Správné řešení vyhodnocení
| Neděle 1.ledna 2006, 10:37

Skacz to popsal krátce, ale našel tu krásnou pointu Qxc7. Kd8 by mělo přežít.

Wir N@f5+ k matu nevede. Kc8 vedlo též k matu: Q@e8+ na cokoliv N@d6+ (cxd6 nelze pro Q@c7 mat) Kb8 a teď třeba Rxe8+ (pokud tu dámu soupeř bral) nebo Q@c8+ pokud představil na d8.

Ivos Popsal to důkladně, jediné co mu vypadlo byl ústup Kd6 po Nd5+. Kd6 bohužel nepřežije pro Q@d5+ Kxe7 N@f5+ Kf7 Q@e7+ mat.

Skacz tedy dostává 6 bodů
Ivos 4 body
Wir neměl nic správně takže 0 bodů

SKAcz: zaver
| Neděle 1.ledna 2006, 10:09

Myslim ze z hlediska premovu je to me nejlepsi reseni, lze to skoro cele premovovat.

SKAcz: best reseni
| Neděle 1.ledna 2006, 10:03

nejnormalnejsi reseni je asi kombinace casti ivosova a meho (odstranění krytí pole c7 predbežnou likvidací koně z e6 a pak Qxc7 je mat uz vzdy), ale na pocet tahu je to me mozna stejne dlouhe, je fakt zesem nad timhle resenim zase tak dlouho nepremyslel, preci jenom na vedlesi desce bylo jen o 8 sec navic ...

SKAcz: dodatek
| Neděle 1.ledna 2006, 09:52

Nahodou to neni zase tak tezky, vsechny ustupy i sachy sou dost metodický, i to Qxc7, navic Bugzilla bzl stejne dead, takze proste zahrajes nejlepsi co tam je a hotovo.

SKAcz: re Wir
| Neděle 1.ledna 2006, 09:49

Hahaaaa kdo umi ten umi, kdo je zvykly zastavit a spocitat ten to najde :)

Wir: re
| Neděle 1.ledna 2006, 05:07

Ivos: No proto jsem spis navrhoval N@f5+, abych nemoh na d6. SKAcz: Haha tomu rikam zbesily mat, to muze dat jen nahodne hrac zvykly sakovat co to da, spocitat za hry se to neda!

Ivos: reseni
| Pátek 30.prosince 2005, 14:21

Nejprve druha cast, protoze tak se mi to zda logictejsi. Takze cerny bere Kxe7, melo nasledovat N@d5 (kral na f7 nebo e8 nemuze pro mat damou na e7) takze 1. Kd8, nasleduje p@e7 Kc8, Q@d8 mat, nebo N@d5 Kd8, p@e7 Ke8, exf8Q, nxf8 nebo Kxf8 nasleduje Qf7mat, nebo N@d5 Kd8, p@e7 Kd7, Q@d8 Vxd8, exd8Q Kxd8, Q@e7 Kc8, Qxc7 mat, nebo N@d5 Kd8, p@e7 Kd7, Q@d8 Vxd8, exd8Q Kc6, B@e8 cokoliv nasadit na d7, Bxd7 Kd6, Bxb5 cokoliv nasadit na d7, Q@e7 mat, nebo N@d5 Kd8, p@e7 Kd7, Q@d8 Vxd8, exd8Q Kc6, B@e8 cokoliv nasadit na d7, Bxd7 Nxd7, Qxd7 Kxd7, Bxe6 Bxe6, Q@e7 a na cokoliv qxc7 mat. 2. Kd7, Bxe6 Bxe6, Q@e7 a na cokoliv Qxc7 mat, nebo Kd7, Bxe6 Nxe6, Bxe6 Bxe6, Q@e7 a na cokoliv Qxc7 mat, nebo Kd7, Bxe6 Nxe6, Bxe6 Kxe6, Q@e7 mat, nebo Kd7, Bxe6 Nxe6, Bxe6 (Kc6 napr. Q@d7 mat, nebo Kd8 Q@e7 mat, Ke8 Q@e7 mat). Spravne bylo ustoupit kralem na d6 a zadny vynuceny mat tam není.

Wir: .
| Čtvrtek 8.prosince 2005, 03:02

Asi sem mel hrat Kc8, ale kdo by v rychlosti nesebral vez? Tantheman mohl pokracovat (pokracoval?) nejspis N@f5+ a Q@e7+, ale hotovy mat tam nevidim.

SKAcz: reseni
| Úterý 6.prosince 2005, 17:32

tantheman mel zahrat N@d5 kd7 Q@e7 kc6 Qxc7 nxc7 B@d7 a pak Q@e7 da mat po kd6 druhou damou z ruky, wir mel zahrat kd8

Nový komentářNew commentEN


V komentáři nelze přímo používat html tagy. Můžete použít [b]pro tučný text[/b], [i]pro kurzívu[/i], respektive [cite]pro citaci[/cite]



 
zpět