Alamar's chest
Aktuality
Včera došlo k zajímavému souboji dvou silných dvojic, na jedné straně Vaboris(2702) s PureBuggerem(2245) a proti nim Bugzilla(2463) s GusMcClainem(2364). Zápas skončil vítězstvím prvně jmenované dvojice v poměru 18:15. Což znamenalo zisk 14 bodů pro Bugzillu s GusMcClainem. 8 partií skončilo jen taháním v posledních vteřinách hry.
Poté byl nahrazen PureBugger RFranciscem (2204). Tento zápas skončil rovněž vítězstvím Vaborise a to 7:5. V tomto zápase 5 partií skončilo jen taháním v posledních vteřinách hry. Celková ztráta Vaborise tedy činila 7 bodů (2695).
Wirův model turnaje je stavěn na 16 hráčů maximálně. Hráči jsou rozděleni do 4 skupin dle ela. Z každé skupiny postupují dva do semifinále. Zde jsou seřazeni podle bodů dosažených v základní skupině a rozděleni do semifinálových skupin. Kdybych nebyl blbý, tak jsem hrál ve finále. Stačilo poslední partii v základní skupině prohrát a byl jsem ve finále. Je tento postup správný, z morální hlediska ne, ale systém turnaje to podporuje, takže ať žije taktika!!!
Správné by podle mě bylo, kdyby první dva z A skupiny a první dva z D skupiny postoupili do první semifinálové skupiny a první dva z B a C do druhé semifinálové skupiny. Tím by byla zajištěna vyváženost semifinálových skupin a nemohlo by nastat, to co se stalo mě, díky mé velkolepé hlouposti.
Položil jsem vítězi turnaje tři otázky. U dané otázky nechávám originál anglickou odpověď a přidávám pro ostatní, co nerozumí tak dobře anglicky český překlad.
1) How do you enjoy this tournament? (Jak se vám líbil tento turnaj?)
Idleworm : I hated Veit. (Nenáviděl jsem Veita.)
2) Was it hard to win this tournament? (Jak bylo těžké vyhrát tento turnaj?)
Idleworm: It was because of Veit. (Bylo to težké, protože tam byl Veit.)
3) Who was your biggest competitor? (Kdo byl vaším největším soupeřem?)
Idleworm: Ivanek
Dne 17. 12. 2004 uspořádal Wir další turnaj jednotlivců. Tentokrát se účastnilo 16 hráčů. Vítězem se stal Idleworm. Tento turnaj měl silné obsazení. Z Čechů se ho účastnil Ivanek a já. Ivanek už podruhé skončil na druhém místě, chyběl mu pověstný kousek štěstí. Já jsem skončil na 5. místě. Už podruhé nastala situace, že jedna semifinalová skupina byla neskutečně těžší než druhá. Vzhledem k tomu, že přede mnou skončil DonToemmel, tak považuji svůj výsledek za ostudný. Při tomto systému turnaje, kdy do finále postupuje slabší, ale šťastnější hráč, nemá pro mě smysl na takovém turnaji startovat, neboť další ostudu riskovat nebudu. Podrobnější informace můžete nalézt na http://www.thebugboard.net/messages/706/1711.html?1102230226.
Včera jsem hrál já (2047) s LinusO (2291) proti CreepingDeath (2223) s TyrionApprentice (2068), zápas skončil 2:2. Po té jsme hráli proti GusMcClainovi (2411) s Wankstou (2048), tento zápas skončil 8:9. Výsledkem bylo, že náš tým získal 15 elo bodů. Zápasy pokud mohu říci, byly poznamenány mým mizerným výkonem. Mým problémem bylo přežít zahájení. Doufám, že jsem LinusO neodradil od další hry se mnou.
Očekávám, že můj příspěvek vyvolá diskusi a taky kvůli tomu ho píši.
Na začátek tedy pár číselných údajů: této nemoci nepodlehlo 10% hráčů, 45% hráčů jí je ovlivněno (můžou se z toho dostat) a 45% hráčů je tzv. nevyléčitelných. Teď vysvětlím, co to "nemoc" vlastně je. Většina hráčů hraje bughouse stylem - hrát rychle, premuovat a hlavně hrát rychle, že při tom poztrácí "pár zanedbatelných figur" přeci nemůže nikomu vadit. Znamená to, že často přijdou díky premuvům v zahajení o figury, dávají stupidní premuvy, které se dají vyhmátnout a potrestat. Celá řada hráčů hraje jen svou desku a to stylem, že bětnou, tahají rychle, chtějí ++ a očekávají, že dané figury dostanou. Tento styl se vyskytuje většinou u slabších hráčů. Ti silnější jsou "chytřejší" a pro změnu pustí na spoluhráče figuru, co mu vadí či si nepočkají na figuru, z které mají výhodu a nebo dokonce minou mat (nevyjímaje top hráčů). Co dělá celé řadě hráčů problém je udržet chvíli figuru co vadí, či vzít figuru pro spoluhráče, protože oni jsou zvyklý jen tahat a tento normální bughouse jim nic neříká. Teď napíšu pár konkrétních příkladů:
1)Jsou hráči, co si nepočkají na matící figuru i když jim ji mohu vzít, což při hře se mnou znamená většinou prohru.
2)Jsou hráči co poztrácí půl šachovnice a díví se, že mě podle jejich vyjadření slabá 1500 zabila.
3)Jsou hráči co si myslí, že je budu krmit a oni místo, aby si počkali na celou sadu figur a dali mat, je sazí postupně a je po všem.
4)Jsou hráči, co na můj pokyn sit (stůj) napíšou, že stojí dokud jim neřeknu, já mám figury navíc k tomu 20s k dobru a tak začnu hrát blicku a oni ve chvíli, kdy mám ještě 10s mi začnou dávat figury, protože si myslí, že díky nim vyhraji.
5)Jsou i hráči jako Chesstosterone, kteří jsou respektováni bughouse komunitou a to jen díky tomu, že umí rychle tahat (v jeho případě víc jak tah za 1s a klidně s 10s navíc zabije spoluhráče).
6)Pak jsou hráči, co dělají takovéto blbosti, ale pokud hrají s normálním spoluhráčem, tak je přestanou dělat, ale bohužel jen dokud hrají s normálním spoluhráčem.
Takže když to shrnu, tak tato epidemie si vybírá čím dál víc obětí, postupuje velkou rychlostí, takže je otázka zda bude možné si pravidelně zahrát normální bughouse. Nejhorší na tom je, že zasáhla i ty nejlepší a protože dobří hráči jdou příkladem těm slabším, tak to je čím dál horší. Uvedu jeden příklad za všechny: Venomous - byla radost se dívat na jeho hru po Berlínu, zhruba měsíc a půl odváděl perfektní výkony, v současné době je o hodně slabší. Někdo se může konstatovat, že popisuji stav a nenabízím žádné řešení. Řešení je prosté a jednoduché, chce to mít prestižní rating a to takový, že když někdo bude mít 1900, tak na to taky bude hrát. Je krásné, jak můj rating lítá během půl dne od 2020 do 1850 zase k 2000 a nakonec těsně pod 1900 a někteří hráči si naivně myslí, že mě při mém ratingu pod 1900 oberou o elo. Celá řada hráčů pak uvažuje, že co na tom, že dělá školacké chyby, stejně si to elo nahraji zpátky, díky tomuto trendu je celá řada partii nekvalitních. Takže jen rating, který bude odpovídat síle daného hráče může pomoci zastavit tuto pandemii šaškáren!!!!
Tento turnaj se koná 17.12. 2004 v 21. hodin. Maximum hráčů je 16. Hraje se tím samým systémem jako vždy. Skupiny po 4 hráčích. Turnaj bude trvat zhruba od 1 hodiny do 3 hodin podle toho, jak daleko se daný hráč dostane.
Dnes se Skacz dostal na FICS přes magickou hranici pro české hráče. Uvedenou hranici překonal při hře s Krunchem po vitězství nad dvojicí LinusO(2318), Spurs(2177) v poměru 4:1. Jeho aktuální elo je 2416. Nyní má ČR prvního mezinárodního mistra. Myslím, že překonání této mety si zaslouží gratulaci.
Na bugboardu se v současné době živě diskutuje, kdo patří do top 10 z hráčů bughouse. Názory se liší především v pořadí jednotlivých hráčů. Většina se shodne na Vaborisovi, Rln, Yscorpionovi, Fireflym, JKillerovi. Další hráči už se neobjevují u všech přispívajících. S novou zajímavou myšlenkou přišel Fermy, který by chtěl v trochu pozměněné podobě uspořádat Grand Prix, které by určilo, kdo je nejlepší. Doufám, že mu to vyjde, neboť by se ukázalo, kdo má jakou sílu. Je otázkou zda to zvládne sám či bude potřebovat pomoc.
Včera se toho událo na FICS hodně. Takže popíšu jen ty hlavní události.
Skacz si uhrál nový best 2375, hranice 2400 je tedy už velmi blízko. K novému bestu gratuluji. Skacz hrál se SuperSkeelosem proti Fudpuckerovi s Krunchem. Fudpucker k tomu lagoval, takže jeho počítač neměl prakticky žádnou šanci proti Dušanově strategii. O něco později hrál Fudpucker proti GusMcClainovi. Někteří mu vyčítali, že nejdřív dovedl Skacz skoro k 2400 a po té ještě GusMcClaina skoro k 2500.
Matejus včera sehrál dva zajímavé zápasy. V prvním Matejus (2031) hrál s Grishezzem (2122) proti australské dvojici VampireGod (2196) s Bugzillou (2310). Výsledek 22:5 je drtivý a znamenal zisk 31 bodů pro australskou dvojici. Otázkou je, nakolik byl výsledek ovlivněn, tím že hrál s nesehraným spoluhráčem. V druhém zápase Matejus (2005) hrál s Ivankem (2113) proti dvojici Firefly (2436) s RFranciscem (2039). Tento zápas prohráli jen 5:11, což znamenalo pro ně zisk 9 bodů (a to díky tomu, že RFrancisco byl vysoce podhodnocen - o něco později pomohl FF k elu 2512).
Poslední zajímavou událostí byl souboj dvou špičkových hráčů YScorpiona (2655) s Rln (2657), kdy na straně YScorpiona hráli TyrionsApprentice, Sciolario, TyrionsApprentice a nakonec Biru. Spoluhráčem Rln byl na začátku CreepingDeath, kterého pak vystřídal Tabak. Výsledkem tohoto zápasu bylo, že si Rln uhrál nový best 2718 a tím překonal magickou hranici 2700. Za své výkony si to zaslouží.