Alamar's chest
Aktuality
Kauza Marfy vyvolala velikou vášeň a v diskusi se začala ztrácet podstata problému.
Pokuste se proto nyní zhodnotit, jaký postup vůči dupům je ten správný:
a. Nekontrolovat (každý ať si dělá co chce)
b. Postihovat možné dupy zakázaním (např.: určovat podle IP)
c. V případě podezření (že daný handle je dupe) admini kontaktují přes email daného člověka a budou chtít vysvětlení.
d. Při přijetí by identitu hráče potvrdili již přijatí hráči (minimum pevně stanovené - co když mě nikdo nezná?)
e. Jiný
Chcete-li si na FICS zahrát a jste nováček, ujistěte se, že ve vaší síti nikdo na FICS nehraje. Druhou možností je si sehnat samostatné veřejné IP. Na FICS nejdřív zakazují z jejich hlediska podezřelé handly. Slovo free = volný v názvu už nic neznamená. Američané slovo NAT považují za výplod fantazie, oni znají jen slovo veřejné IP. Severní Amerika má k dispozici 80% všech veřejných IP.
When you come online from the same IP and at the exact same time as xxxx, then tell us you don't even know who they are, that makes it pretty hard to believe.(Když se připojíte ze stejného IP v přesně ten samý čas jako xxxx, pak nám nevykládejte, že ho neznáte - tomu se dá jen těžko uvěřit.)
Kauza Martina Fišera skončila po jednání s adminem v nedohlednu. Má možnost zkusit dalšího admina nebo se obrátit na abuse komisi. V úspěch už věří jen "skalní optimisté".
Na bugboardu se objevil příspěvek s názvem etiketa bughouse. Autorem tohoto příspěvku je Bugz (podle mě Bugzilla). Toto je zajímavé téma, proto přináším jeho český překlad. Je to zajímavý návrh pro diskusi. Po odstranění některých sporných definic by mohl být přijat všemi.
Pokud chce hráč bughouse získat respekt (obdiv) ostatních hráčů a vyvarovat se umístnění na seznam lidi s nimiž nechtějí hráči hrát, pak by měl dodržovat tyto pravidla "etikety":
- Končení při vyhrách
- Pokud tým, který vyhrává a chce skončit, pak se očekává, že to oznámí nejméně 4 hry dopředu a také oznámí důvod pro odchod.
- Končení při prohrách
- Týmu, který prohrává není dovoleno skončit, pokud nesehráli ještě 6 her.
- Lpění na bodech
- Hráč by měl hrát stejně často i když získá vyšší ohodnocení.
- Zneužívání počítače
- Vysoce hodnocení hráči by neměli hrát hodnocené hry, dokud mají za partnera počítač.
- Vítězové
- Pokud dva týmy hrají a třetí tým podobné síly chce hrát s vítězi, pak vítězný tým z těch dvou by měl hrát s třetím týmem další hru.
- Lag
- Pokud nastane lag během hry, pak hráči by měli stornovat hru, pokud jedna ze stran nemůže ukazat jistou matící sekvenci.
- Lag 2
- Pokud jeden hráč má stálý lag přes 400ms, pak hráči mají právo stornovat hru, dokud se hra nedostala přes zahájení.
Včera hrál Skacz (2427) na FICS s Krunchem (1749). Chtěl si nahrát pár elo bodů. Hrál proti dvojici Paulbobbychess(1758), Bobbyisback(1357). Zápas vyhrál 33:14, ale on měl za výhru buď 3 či 2 body. Výsledkem je jeho aktuální elo 2265. Jedná se o drtivou porážku jeho stylu. Je otázkou zda proti němu bude chtít ještě někdo hrát.
Tantheman má od včera nový best 2603. Jeho předchozí best byl 2554. Včera hrál (elo 2552) s Bugzillou (2351) proti CreepingDeath (2364) s EEKarfem (2213). Zápas skončil vítězstvím prvně jmenované dvojice 40:9. Výsledkem tohoto vysokého vítězství byl nový best Tanthemana.
Best by nebyl možný bez tří hlavních faktorů.
1) Bugzilla s Tanthemanem jsou spolu sehraní. Hrají spolu často a díky tomu ví, co ten druhý hraje (to je velká výhoda).
2) Bugzilla byl podhodnocen, min o 100 bodů.
3) EEKarf byl naopak nadhodnocen
Toto je demonstrace o správnosti názoru o hraní s osvědčeným spoluhráčem. Myslím si, že nikdo nebude protestovat proti způsobu uhrání nového bestu Tanthemana.
Včera se podle Wirova pravidla o každé druhé sobotě měl konat turnaj pod jeho vedením (turnaj může být nebo nemusí). EEKarf se rozhodl, že tedy uspořádá turnaj sám. Pro přijetí do turnaje stanovil limit rating min. 1800. Z tohoto důvodu byl odmítnut Felahs. Turnaje se tedy účastnilo jen 8 hráčů. Hráči byli rozděleni do dvou skupin. Vítězem se stal Bugzilla (na pomocné hodnocení).
Z Čechů jsem se účastnil já. Skončil jsem na 5. místě. Hrál jsem ve skupině s Bugzillou, Altaisem a Sanblasem. Výsledky byly tyto:
Alamar, Bugzilla × Altais, Sanblas 4:0
Alamar, Sanblas × Bugzilla, Altais 0:4
Alamar, Altais × Bugzilla, Sanblas 2:2
1. Bugzilla 10, 2-3 Alamar, Altais 6, 4. Sanblas 2.
Toto pořadí znamenalo, že jsem musel jít do rozstřelu. V něm se hraje crazyhouse 3 0 a počítač vylosuje barvy. Bohužel jsem měl černé figury, dostal jsem se pod tlak a prohrál. To znamenalo, že do finále postoupil Altais. Barva figur má velký význam v crazyhousu, správné by bylo hrát bleskovku. V šachách nemají barvy takový význam, jaký mají v dalších disciplínách. K tomuto rozestřelu nemuselo vůbec dojít, neboť jsem mohl mít 1 bod proti Bugzillovi, když byl mým spoluhráčem Sanblas. On bohužel nebyl schopen dát jednoduchý mat.
Ve finále hrál MrBug, Altais, Maras a Bugzilla. Výsledky byly tyto:
Bugzilla, Maras × MrBug, Altais 4:0
Bugzilla, MrBug × Altais, Maras 2:2
Bugzilla, Altais × MrBug, Maras 2:2
1-2 Bugzilla, Maras 8, 3-4 Altais, MrBug 4.
Je vidět, že i o turnaj s omezením je taky zájem. Turnaj byl organizován narychlo a proto nebylo tolik zájemců. Je možné, že by se tento model turnaje mohl stát populárním.
Na bugboardu se začalo diskutovat o BNC (Poháru národů v bugu). V současné době to vypadá na obnovení tohoto turnaje. Důkazem jsou uvěřejněná pravidla tohoto měření sil národních týmů na Ivankově stránce (http://bughouse.wz.cz/index.php).
BNC se konal zatím jen jednou a to v roce 2002. Druhý ročník, který měl být v roce 2003 byl zrušen kvůli výpadku FICS. Vítězem prvního ročníku se stala Austrálie. Ve finále porazila Švédsko 10:5.
Česká republika měla v soutěži dva týmy. První tým ve složení Já,Skacz a Matejus. Náš tým postoupil ze základní skupiny společně se Švédskem a prohrál ve čtvrtfinále s Austrálii 1,5:10,5. Druhý tým Wir s Pecousem skončil v základní skupině, když prohrál všechny tři zápasy (s Finskem 4:10, s Belgii 9:10, s USA 0:10).
Uběhly tři roky a můžeme se ptát, jak je na tom Česká republika? V roce 2002 měla hráče síly 1900+ a slabší. Bughouse v té době u nás teprve začínal. V současné době má 3 hráče síly 2100+. Jsme schopni postavit jeden silný tým a pár slabších týmů. Ostatní národní týmy jsou také silnější, můžeme se těšit tedy na zajímavé souboje. Jsem zvědav, zda se dostaneme dál než minule.
Krátký popis a představení nejlepších hráčů na FICS.
Bugzilla - best 2656, aktuální elo 2450, pohybuje se nejčastěji mezi 2400-2550. Hraje většinou s Australany.
Dragonslayr - best 2793, aktuální elo 2748, nehraje. Jeho síla se nedá určit.
Firefly - best 2717, aktuální elo 2571, pohybuje se mezi 2350-2550. Hraje často a s celou řadou spoluhráčů.
Gnejs - best 2832, aktuální elo 2121, v poslední době hraje málo a proto je jeho aktuální elo nízké.
GusMcClain - best 2812, aktuální elo 2475, pohybuje se mezi 2350-2500.
JKiller - best 2666, aktuální elo 2500, pohybuje se mezi 2400-2500. V poslední době začal více hrát.
Rln - best 2718, aktuální elo 2480, pohybuje se mezi 2500-2600. Nehraje moc často, hraje i se slabšími hráči.
Tantheman - best 2554, aktuální elo 2551, pohybuje se mezi 2400-2500. Hraje také často s Australany.
Vaboris - best 2737, aktuální elo 2638, pohybuje se mezi 2600-2700. Nehraje často, v poslední době frekvence jeho hry stoupla.
YScorpion - best 2665, aktuální elo 2606, pohybuje se mezi 2500-2600. Dlouho už nic nehrál.
Vaboris je prakticky vždy na prvním místě mezi aktivními hráči. Minulý týden byl překvapivě na krátkou dobu na 3. místě. Pokud hraje, tak má spoluhráče, se kterými drží své výsostné postavení. Hráči vidí, že se drží na prvním místě a proto je také veřejným míněním považován za nejsilnějšího hráče.
Předevčírem hráli Vaboris (2549) s JKillerem (2433) proti několika soupeřům. Prvními soupeři byli Fudpucker (2294) s Bugzillou (2555). Zápas skončil 9:5. Druhými soupeři byli Tantheman (2512) s JiggouB (2237). Tento zápas skončil 7:2. Třetími soupeři byla australská dvojice Bugzilla (2556) s Tanthemanem (2469). Tento zápas skončil 24:17. Výsledky těchto zápasů znamenaly posun Vaborise s JKillerem o 46 bodů.
Včera se uskutečnil další turnaj se střídáním spoluhráčů. V turnaji hrál Vaboris (2594), Bugzilla (2548), Rln (2560), Firefly (2571).
Turnaj měl tyto výsledky:
Vaboris, Bugzilla | × | Rln, Firefly | ?:? |
Vaboris, Rln | × | Bugzilla, Firefly | 3:0 |
Vaboris, Firefly | × | Rln, Bugzilla | 6:2 |
Tento turnaj se nedohrál mně z neznámých důvodů.
Bohužel nám tyto nekompletní výsledky nedávají dostatek informací pro určení síly nejsilnějších hráčů. O to větší škoda, že se turnaj nedohrál, neboť v něm hrál jeden ze dvou dosud stranou stojících hráčů (Rln).
Na bugboardu se diskutuje o změnách na FICS, o ratingu hráčů atd. Wir přišel s návrhem na tzv. random pool. Podle tohoto návrhu by hráč dostal přiděleného spoluhráče na pár partii, po jejich uplynutí by dostal nového. O tomto návrhu se hodně diskutovalo, ale pouze mluvilo. Jen pár nadšenců by chtělo tento systém. Některým hráčům je jedno, jaký je systém, jiným vyhovuje naopak stávající.
U nás v ČR Wir hlásal, že na FICS je normální hrát s kýmkoliv. Já s Skacz jsme zástanci vytvoření týmu, odstraňovat slabiny a hrát jako tým čím dál lépe. Wir tento postoj označoval za menšinový. Skutečnost je ale odlišná. Na FICS hraje dost hráčů často spolu a tím pádem mají mnohem lepší výsledky než ty ostatní, kteří hrají s kýmkoliv.
FICS je konzervativní místo, skoro všem vyhovuje současný stav. Lidem se libí, že si mohou vybírat spoluhráče (vytvářet osvědčené týmy) a vybírat i soupeře. Nejhorší je, když někdo slabý podle mínění ostatních vyběhne nahoru a naruší normální rozložení sil. Největší slabinou většiny hráčů je podceňování soupeřů (rating systém tento jev mohutně podporuje). Mít takového spoluhráče, co soupeře má za slabšího než je, není nic příjemného. Doporučil bych všem, vytvářejte osvědčené týmy a nemusíte se bát kostlivců ve skříni! Hlavně se nedejte zmást falešnými proroky (není jich zrovna málo).